سالم‌خبر: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برخی از داروها تک تولید کننده هستند که برای کشور یک تهدید به حساب می‌آید، چراکه اگر تک تولید کننده نتواند به هر دلیلی تولید را انجام دهد دچار مشکل می‌شویم.

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در رابطه با پخش خبر توقف واردات کیت‌های غربالگری تصریح کرد: واردات کیت‌های غربالگری متوقف نشده است. یک بدسلیقگی در اطلاع رسانی این خبر اعمال شده و خبری که مربوط به سال ۹۸ بوده است الان منتشر شده است. این موضوع هیچ ارتباطی با قانون جوانی جمعیت ندارد. همچنین در حال حاضر هیچ مشکلی برای غربالگری پیش از تولد وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت پیرامون مشکلات بیماران هموفیلی در حوزه دارو اظهار داشت: سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که با توجه به تولید خوبی که در این زمینه انجام

واردات کیت‌های غربالگری متوقف نشده است. یک بدسلیقگی در اطلاع رسانی این خبر اعمال شده و خبری که مربوط به سال ۹۸ بوده است الان منتشر شده است شده است مشکلی با تامین داروی این بیماری نخواهیم داشت. البته برخی از دارو‌ها تک تولید کننده هستند که برای کشور یک تهدید به حساب می‌آید، چراکه اگر تنها تولید کننده نتواند به هر دلیلی تولید را انجام دهد دچار مشکل می‌شویم. از همین رو باید کاری کرد تا شرکت‌های مختلف ورود کنند تا منحصر به یک شرکت نباشد.

وی در راستای سوالی پیرامون صندوق بیماران صعب‌العلاج ادامه داد: مشکل اصلی صندوق بودجه‌ی آن است. ۷ هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است که اگر کل خدمات هر یک از تک بیماری‌ها را پوشش بدهیم بودجه کفایت نمی‌کند. هر انجمن و بیماری نیز ترجیح می‌دهد که حداکثر بهره‌مندی را از صندوق داشته باشد که امکان پذیر نیست. از همین رو بسته‌های عدالتی تعریف شده است و در هر بیماری قسمت‌هایی که برای مریض کمر شکن

این موضوع هیچ ارتباطی با قانون جوانی جمعیت ندارد. همچنین در حال حاضر هیچ مشکلی برای غربالگری پیش از تولد وجود ندارد است را پوشش می‌دهیم و هیچ دریغی نداریم و سعی می‌کنیم حداکثر پوشش را داشته باشیم.

کریمی در ارتباط با نحوه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دارو‌ها اذعان داشت: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یک دارو فرآیندی دارد که باید در سازمان غذا و دارو بررسی شود و بعد از آن به شورای عالی بیمه ارائه شده و در آنجا تصمیم گیری می‌شود. در حال حاضر خیلی از دارو‌های حیاتی تحت پوشش بیمه هستند. اما از آن رو که علم سریعا در حال پیشرفت است، ممکن است دارو‌هایی باشند که جدید اضافه شوند.

وی افزود: در رابطه با دارو‌های جدید، اگر بخواهیم باز بگذاریم که هر دارویی که آمد سریعا تحت پوشش بیمه قرار بگیرد منطقی نیست. چراکه امکان دارد بعد از مدتی مشخص شود که این دارو اثر بخش نیست. پس باید مسیر بررسی اثر بخشی و ایمن بودن را طی کنند. البته در رابطه با بعضی

برخی از داروها تک تولید کننده هستند که برای کشور یک تهدید به حساب می‌آید، چراکه اگر تک تولید کننده نتواند به هر دلیلی تولید را انجام دهد دچار مشکل می‌شویم از دارو‌ها باید سرعت به خرج دهیم. خیلی از دارو‌هایی که ممکن است تک نسخه‌ای باشند و یا برند خاصی باشند ما را دچار معضل می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت در رابطه با تمهیدات وزارتخانه برای بیمارستان‌های فرسوده اذعان داشت: برخی شهر‌ها مثل تهران، سابقه داشتن بیمارستان‌های قدیمی را دارند. ما تعداد زیادی بیمارستان فرسوده در شهر‌های بزرگ داریم که تنها راه برای ایمن سازی این بیمارستان‌ها نوسازی و به سازی است. بیمارستان مانند ماشین درحال حرکتی است که باید تعمیر شود. این کار راحتی نیست، چراکه نمی‌شود بیمارستان را تعطیل کرد. منابع این کار باید در بودجه‌های سالیانه دیده شود. این است که پیشنهاد شده در برنامه هفتم، طی یک برنامه پنج ساله، دولت برای ایمن سازی بیمارستان‌های قدیمی اقدام کند./دانشجو

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.