در فصل زمستان، مراقبت از پوست تبدیل به یک ضرورت است. با انجام روتین مراقبتی مناسب و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده و مغذی، شما می‌توانید پوستی درخشان، سالم و جذاب داشته باشید. آغاز کردن این روتین نه‌تنها برای ظاهر زیباتر، بلکه برای حفظ سلامت پوستتان نیز حیاتی است. با مطالعه مقاله‌ی ما، راهنمایی‌های ارزشمند برای داشتن پوستی تابان و جذاب در زمستان را خواهید یافت. پس در ادامه این متن همراه ما باشید.

زمستان فصل زیبایی و آرامش است؛ اما سرمای هوا و خشکی آن می‌تواند به پوست آسیب برساند و باعث خشکی، قرمزی، خارش و حتی ترک‌خوردن آن شود. شما جهت مراقبت از پوست در زمستان، باید مواردی را رعایت کنید. به همین جهت در این مقاله، به ذکر نکاتی برای داشتن پوستی سالم و درخشان می‌پردازیم. این نکات، ساده و کاربردی هستند و به شما کمک می‌کنند تا پوستی زیبا و سالم را در سردترین فصل سال، داشته باشید.

شناخت تغییرات و مشکلات پوستی در زمستان

چندین دلیل برای شناخت تغییرات و مشکلات پوستی در زمستان وجود دارد. یکی از عوامل اصلی این امر، هوای سرد و خشک زمستان است که باعث تبخیر سریع رطوبت از پوست می‌شود. دلیل دیگر این است که افراد در زمستان، کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند.

به همین جهت، آنها با کاهش تولید ویتامین D مواجه می‌شوند. ویتامین D برای سلامت پوست ضروری است و کمبود آن، می‌تواند خشکی و سایر مشکلات پوستی را به همراه داشته باشد. در ادامه متن، شما را با شایع‌ترین مشکلات پوستی آشنا می‌کنیم:

خشکی پوست

این گزینه، یکی از متداول‌ترین مشکلات پوستی در زمستان است که به پوسته‌پوسته شدن، خارش و ترک‌خوردگی پوست ختم می‌گردد.

لک‌های تیره

این لک‌ها، ممکن است در زمستان به دلیل کاهش تولید ملانین در پوست ایجاد شوند. قرارگرفتن در معرض نور خورشید در این فصل، می‌تواند باعث ایجاد لک‌های تیره گردد؛ چرا که اشعه‌های UVA می‌توانند به پوست نفوذ کرده و به آن آسیب برسانند.

اگزما و پسوریازیس

اگزما و پسوریازیس، جزو بیماری‌های پوستی مزمن هستند که می‌توانند در زمستان تشدید گردند. در نتیجه، هوای خشک و سرد می‌تواند باعث تحریک پوست و تشدید علائم این بیماری‌ها شود.

ترک‌خوردگی لب‌ها

لب‌ها مستعد خشک‌شدن در زمستان هستند؛ چرا که آن‌ها چربی طبیعی کمی دارند و نمی‌توانند رطوبت را به‌خوبی، حفظ کنند. یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از تغییرات و مشکلات پوستی در زمستان انجام دهید، استفاده از کرم مرطوب‌کننده کامان است. این کرم، رطوبت را در پوست حفظ می‌نماید و از خشک‌شدن آن جلوگیری می‌کند.

شما باید این کرم را هر روز صبح و شب به پوست خود بمالید و بعد از هر بار شستن صورت یا دوش‌گرفتن، دوباره از آن استفاده کنید. شما با به‌کارگیری آبرسان‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و دیگر روش‌ها به‌راحتی می‌توانید از پوست خود در برابر خشکی و سرمای زمستان، حفاظت نمایید.

نکاتی مهم برای مراقبت از پوست در زمستان

حال زمان آن رسیده است که نکاتی مهم برای مراقبت از پوست در زمستان را فرا بگیرید تا بتوانید از زیبایی خود در مقابل سرمای این فصل، محافظت کنید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

استفاده از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان

کرم‌های مرطوب‌کننده، با قرار گرفتن روی سطح پوست از رطوبت آن نگهداری می‌کنند. کرم‌های آبرسان نیز به عمق پوست نفوذ کرده و موجب آبرسانی عمقی پوست می‌شوند. برای انتخاب کرم آبرسان کامان، باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوست شما چرب است، باید کرم‌های مرطوب‌کننده فاقد چربی و اگر پوست خشک یا حساس باشد، باید کرم‌هایی که حاوی مواد نرم‌کننده و التیام‌بخش هستند، را انتخاب نمایید.

استفاده از ضدآفتاب

به‌کارگیری ضدآفتاب، به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید کمک می‌کند. در زمستان هم اشعه‌های خورشید، می‌توانند به پوست آسیب برسانند. به همین منظور، ضدآفتاب باید حداقل حاوی 30 SPF، UVA و UVB باشد. برای استفاده از این محصول، شما باید هر دو ساعت یک‌بار یا هر زمان که عرق می‌کنید، مجدداً آن را روی پوست بمالید.

استفاده از دستکش و جوراب

دست‌ها و پا‌ها از جمله قسمت‌های بدن هستند که در زمستان، بیشتر در معرض خشکی قرار می‌گیرند. برای محافظت از دست‌ها و پا‌ها، باید از دستکش و جوراب استفاده کنید. برای انتخاب این محصولات، باید به نوع پوست خود توجه کنید؛ چرا که اگر پوست شما حساس باشد، باید دستکش و جوراب‌های نخی یا پنبه‌ای را تهیه نمایید.

خودداری از دوش آب گرم

دوش آب گرم، می‌تواند باعث خشکی پوست شود در نتیجه بهترین گزینه، دوش آب ولرم یا آب سرد است. شما باید مدت‌زمان دوش‌گرفتن را کوتاه کنید؛ زیرا دوش‌گرفتن بیش از ۱۰ دقیقه، می‌تواند منجر به ازبین‌رفتن رطوبت طبیعی پوست شود.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست ملایم

در زمستان، پوست حساس‌تر می‌شود و برای مراقبت از آن، باید از محصولاتی استفاده گردد که فاقد الکل، عطر و رنگدانه باشند.

استفاده از لوسیون بدن

پوست بدن نیز در زمستان مستعد خشک‌شدن است. پس برای جلوگیری از خشکی پوست بدن، باید به صورت منظم لوسیون بدن را به کار بگیرید. این لوسیون، باید هر روز به پوست بدن مالیده شود. با رعایت این نکات ساده، می‌توانید در زمستان هم پوستی سالم و درخشان داشته باشید. حال که درک کاملی از تغییرات، مشکلات پوستی و نکات مهم جهت مراقبت از پوست در زمستان پیدا کرده‌اید، وقت آن رسیده تا از محصولات کامان، برای حفاظت از پوست خود در سردترین فصل سال استفاده نمایید و از داشتن پوستی لطیف و درخشان، لذت ببرید.


سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.