فواید کربن فعال برای پوست

کربن اکتیو Activated Carbon از موادی است که برای سلامتی و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده جذب کننده قوی، به درمان آ کنه، پوست چرب، پوست خشک و خارش‌دار، حساس، آسیب دیده، التهابی و پیر شده کمک می‌رساند. همچنین با جذب اشعه‌های مضر نور خورشید یا نورهای حاصل از لامپ بر روی پوست، به درمان لکه‌های پوستی و تیرگی می‌پردازد.

زغال فعال همچنین در درمان خارش ناشی از عفونت قارچی، باکتریایی و ویروسی نقش دارد. کربن فعال پودریدر زمینه زیبایی و سلامتی کاربرد دارد. استفاده از این ماده به عنوان یک ماسک صورت یا صابون می‌تواند به بهبود سلامت و زیبایی کمک شایانی داشته باشد.

پاکسازی پوست با استفاده از کربن فعال

تقریباً بیشترین خرید کربن فعال برای سلامت پوست توسط کارخانه‌های آرایشی و بهداشتی صورت می‌پذیرد. کربن اکتیو با جذب آلودگی‌ها، چربی‌ها، ترشحات پوستی و عوامل آلرژی‌زا، به درمان گونه‌های مختلف پوست کمک می‌کند.برای پاکسازی پوست اغلب از کربن فعال پودری گرید خوراکی و یا محصولات تولید شده بر پایه این ماده استفاده می‌کنند. محصولات پوستی ساخته شده بر پایه زغال اکتیو عبارتند از:

ماسک صورت کربن اکتیو

این ماسک با جذب چربی‌ها و آلودگی‌های پوست به درمان آکنه و کاهش اندازه منافذ باز پوست کمک می‌کند. همچنین با تنظیم ترشح چربی پوست به درمان پوست چرب می‌پردازد. پوست با استفاده از این ماسک‌ها شادابی خود را بدست می‌آورد.

صابون زغال اکتیو

این صابون با جذب عوامل آلرژی‌زا و التهابی به درمان پوست‌های حساس و ملتهب کمک می‌کند. معمولاً پس از استفاده از این صابون پوست ملتهب تسکین پیدا می‌کند. همچنین با جذب اثرات اشعه‌های مضر نور خورشید و نور لامپ از روی پوست به درمان لکه‌های پوستی و تیرگی کمک کرده و پوست را روشن‌تر می‌کند.

لوسیون کربن فعال

این لوسیون با جذب عوامل عفونی و باکتریایی به درمان خارش ناشی از عفونت‌های قارچی، باکتریایی و ویروسی کمک می‌کند. همچنین با ترمیم و بهبود سلول‌های پوست به بهبود سلامت و زیبایی پوست می‌پردازد. این لوسیون‌ها پوست را نرم، شاداب و جوان می‌کنند.

کاربرد کربن اکتیو برای سلامت پوست

تونر زغال فعال

این تونر با تنظیم PH پوست به درمان پوست چرب کمک می‌کند. این تونرها با کاستن از مقدار چربی پوست در سلامتی و زیبایی آن نقش دارند. همچنین با جذب عوامل آلرژی‌زا و التهابی به درمان پوست‌های حساس و ملتهب کمک کرده و در راستای تسکین و آرام‌بخشی پوست عمل می‌کنند.

سرم کربن اکتیو

این سرم با ترمیم و بهبود سلول‌های پوست در ارتقای سلامت و زیبایی پوست موثر است. همچنین با جوانسازی پوست تاثیرات مثبت خود را بروز می‌دهد. سرم‌های پوست با زدودن آلودگی‌ها اقدام به پاکسازی و شستشوی پوست نیز می‌نمایند.

کرم زغال اکتیو

این کرم با ترمیم و بهبود سلول‌های پوست در راستای زیبایی، نرم کنندگی و رفع چین و چروک عمل می‌کنند. همچنین با تنظیم ترشح چربی پوست به درمان پوست چرب کمک می‌کند.

درمان بیماری‌های پوستی با کربن فعال

برخی از بیماری‌های پوستی با استفاده از کربن فعال امکان درمان می‌یابند. این عارضه‌ها به ترتیب عبارتند از:

  • درمان آکنه با کربن فعال:

این ماده با جذب چربی‌ها و الودگی‌های پوستی به درمان آکنه کمک می‌کنند.

  • درمان پوست چرب با زغال فعال:

این ماده با تنظیم تولید چربی پوست به بهبود وضعیت پوست چرب کمک می‌کند.

  • درمان پوست خارش‌دار با کربن اکتیو:

این ماده با جذب رطوبت و ترشحات پوست به درمان پوست‌های خارش‌دار کمک می‌کند.

  • درمان پوست حساس با زغال اکتیو:

این ماده با خنثی کردن عوامل آلرژی‌زا و جذب ترشحات پوست موجب بهبود وضعیت پوستی می‌شود.

  • درمان جوش با کربن فعال:

با جذب عفونت و ترشحات پوستی این ماده در راستای رفع جوش عمل می‌کند.

  • خارش ناشی از عفونت با زغال فعال:

این ماده با توجه به ویژگی‌های خود موجب درمان خارش‌های ناشی از عفونت‌های قارچی، باکتریایی و ویروسی می‌شود.

  • رفع التهاب، تیرگی و پیری پوست با کربن اکتیو:

این ماده با توجه به خواص خود برای پاکسازی و جوانسازی پوست کاربرد دارد.

زغال فعال برای سلامت پوست

نحوه استفاده از کربن فعال برای سلامت پوست

پیش از استفاده از ماسک‌های تولید شده بر پایه کربن در ابتدا صورت را به خوبی شسته و خشک کنید. سپس موهای زائد بر سطح پوست را پاکسازی کنید. حذف موهای زائد موجب می‌شود در زمان برداشتن ماسک درد کمتری احساس کنید. مقداری از ماسک را در ظرف کوچکی ریخته و با یک فرچه تمیز آن‌ را بطور یکسان بر روی صورت خود بمالید.

از استعمال ماسک کربن فعال در اطراف و نزدیکی چشم و لب خود خودداری کنید. زیرا پوست اطراف چشم و لب نازک و حساس است. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست نگه‌دارید تا ماسک کاملا خشک شود. وقتی در پوست شما احساس کشش و یا خارش ایجاد شد اقدام به شستن صورت نمایید.

پیشنهاد متخصصان زیبایی، استعمال این ماسک بر روی مثلث تی زون T ZONE صورت که اطراف بینی است. پس از گذشت 10 دقیقه ماسک صورت را شسته و از کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست‌های چرب و جوش‌دار استفاده کنند.

نکته: اگر قصد استفاده از کربن فعال و محصولات بر پایه این ماده را دارید با پزشک متخصص مشاوره کنید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.