در این مقاله، روی صحبت ما با کسانی است که روش زندگی سالم را در پیش گرفته و با انجام روغن درمانی به دنبال حل مشکلات جسمی خود هستند. با ما همراه باشید تا 5 روغن گیاهی پر فروش بازار ایران را بشناسید.

در حالی که تب بازار داروهای شیمیایی و روش‌های مختلف رسیدن به زیبایی و تناسب اندام داغ شده، عده‌ای سعی می‌کنند با سودجویی و سو استفاده از این نیاز افراد جامعه، از پول، انرژی و اهداف و آرزوهای دیگران برای خود کیسه دوخته و فارغ از نتیجه، فقط به اندوخته جیب خود را زیاد کنند.

کم نیستند کسانی که پشیمان از انجام اعمال زیبایی توسط افراد غیر متخصص به دنبال رفع مشکلات و عوارض پیش آمده هستند و یا از استفاده از داروهای شیمیایی اظهار ندامت می‌کنند.

در این میان، افرادی هم داشتن سبک زندگی سالم، ورزش، تغذیه مناسب و استفاده از روش‌های درمانی طبیعی نظیر روغن درمانی را انتخاب می‌کنند و با صبر و حوصله منتظر به بار نشستن نتیجه هستند.

در این مقاله، روی صحبت ما با کسانی است که روش زندگی سالم را در پیش گرفته و با انجام روغن درمانی به دنبال حل مشکلات جسمی خود هستند. با ما همراه باشید تا 5 روغن گیاهی پر فروش بازار ایران را بشناسید.

روغن خراطین

اولین روغن از میان 5 روغن گیاهی پر فروش بازار ایران، روغن خراطین است که به واسطه حجم دهی بالایی که دارد، در میان زنان و مردان مشهور شده است.

این روغن یکی از روغن‌های طبیعی است که از کرم خاکی گرفته می‌شود و البته قرابت زیادی با روغن زالو دارد.

مواد موجود در روغن خراطین به شرح زیر است:

انواع اسید آمینه‌های ضروری و مفید برای بدن

هگزا دیالکتیک و لینولئیک اسید

الانتئین

امگا 6

امگا 3

ویتامین E

خواص روغن خراطین

از این روغن برای جوان‌سازی پوست، از بین بردن چین و چروک‌ها و همچنین افزایش سایز و حجم برخی از اندام‌های بدن مانند گونه، لب، سینه و اندام تناسلی مردان استفاده می‌کنند.

باید در نظر داشت از آنجا که روغن خراطین دارای ویتامین E  و همچنین مواد کلاژن‌زا است، لذا تأثیر به سزایی بر جوان‌سازی پوست صورت دارد و می‌تواند چین و چروک‌های ایجاد شده به دلیل افزایش سن را از بین ببرد.

موارد استفاده از روغن خراطین:

مناسب برای پرورش اندام و بدن‌سازی

تسکین دردهای عضلانی

از بین بردن ترک‌های پوستی

افزایش سایز اندام تناسلی مردانه

حجیم کردن اندام‌های بدن

از بین بردن گودی زیر چشم

جوان سازی پوست و از بین بردن چین و چروک صورت

تقویت و رشد مو

نکاتی درباره مصرف روغن خراطین

البته فراموش نکنید که افراد دارای مزاج گرم حتما در مصرف روغن خراطین احتیاط کنند چرا که این افراد ممکن است دچار جوش‌ها یا التهاب‌های پوستی شوند.

در کل توصیه می‌شود پیش از استفاده از روغن خراطین در نواحی حساس مانند پوست صورت یا آلت تناسلی، کمی از روغن را روی پوست آرنج خود امتحان کند. اگر پس از یک ساعت هیچ‌گونه علائمی روی پوست آرنج ظاهر نشد، می‌توان به راحتی از این روغن در قسمت‌های دیگر پوست نیز استفاده کرد.

در آخر این نکته را هم فراموش نکنید که بسیاری از افراد برای انتخاب روغن خراطین اصل، رنگ آن را ملاک قرار می‌دهند؛ که این موضوع از پایه و اساس اشتباه است. رنگ روغن به تنهایی نمی‌تواند ملاک مناسبی برای تشخیص باشد.

روغن ریش و سبیل

از آنجا که آقایان به رشد موهای صورت خود اهمیت می‌دهند و در حال حاضر هم داشتن ریش به یکی از ترند‌های دنیای مد و فشن تبدیل شده است، استفاده از روغن ریش و سبیل به عنوان یکی از 5 روغن گیاهی پر فروش بازار ایران تبدیل شده است.

حتما این موضوع را می‌دانید که روغن‌های مختلفی خاصیت پر پشت کردن مو و ریش و سبیل را دارند و می‌توانید برای پرپشت کردن سبیل و ریش، از روغن‌های گیاهی مؤثری چون رزماری، سیاهدانه و کندش استفاده کنید. استفاده روزانه از ترکیب پنج قطره روغن رزماری و پنج قطره روغن سیاهدانه و پنج قطره روغن کندش، موجب بهبود رشد و پرپشتی ریش و سبیل و کمک به نرمی و حالت پذیری آن می‌شود. انتخاب با شماست که هر روز، چندین روغن مختلف را در دفعات مکرر به ریش و سبیل‌تان بمالید یا با تهیه یک روغن ریش و سبیل که تمامی خواص روغن‌های رزماری، سیاهدانه و کندش را در دل خود دارد، به ریش و سبیل پرپشت، نرم و خوش حالت دست پیدا کنید.

خواص روغن ریش و سبیل

روغن ریش و سبیل، فرمولاسیونی دقیق و اختصاصی دارد. از مهم‌ترین خواص این روغن می‌توان به تقویت ریش و سبیل و بهبود کم‌پشتی آن اشاره کرد.

این روغن کاملا طبیعی بوده و با تقویت فولیکول‌های موی صورت مردان، در بهبود ریزش سکه‌ای ریش نیز موثر است.

علاوه بر این، مواد موثره روغن ریش و سبیل به بهبود موخوره و شوره، نرمی و حالت پذیری ریش و سبیل نیز کمک می‌کند.

در کل می‌توان خواص روغن ریش و سبیل را در موارد زیر خلاصه کرد:

تقویت‌ ریش و سبیل

از بین بردن کم‌پشتی و ریزش ریش

نرم‌کننده و حالت دهنده

براق‌کننده و خوشبوکننده

فراموش نکنید که مقدار روغن باید در حدی باشه که ریشه‌ مو کاملاً چرب شود. همچنین لازم نیست مدام، ریش و سبیل‌تان آغشته به این روغن باشد و در هر شبانه‌روز فقط یک‌بار استفاده کردن از روغن برای به دست آوردن نتیجه کافی است.

روغن حنظل

حنظل یک گیاه علفی است که ساقه خزنده و پیچک دارد و در ایران در مناطق جنوبی کشور نظیر جزیره قشم، بلوچستان و جهرم می‌روید.

میوه این گیاه که شباهت زیادی به هندوانه‌های معمولی دارد از نظر سایز و اندازه نسبت بسیار کوچک‌تر از هندوانه و اندازه یک پرتقال است. روغن حنظل از میوه این گیاه بدست می‌آید و خواص بی‌شماری دارد.

خواص روغن حنظل

روغن حنظل برای درمان بیماری بلغم مفید است، روده‌ها را ضد عفونی کرده و از اسهال جلوگیری می‌کند.

از این گیاه در گذشته در درمان مالیخولیا و جذام هم استفاده می‌کردند و روغن این گیاه در برخی از موارد می‌تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود.

روغن حنظل به عنوان یک روغن ضد نقرس و درمان‌کننده درد نقرس، درمان‌کننده سردردهای مداوم و میگرنی، حل مشکلات دیابتی و حل مشکلات پوستی نظیر خارش پوستی نیز شناخته می‌شود.

این روغن در درمان صرع نیز کمک‌کننده است و جلو‌گیری از سکته مغزی، جلو‌گیری از سفید شدن مو سر و ضد عفونی‌کنندگی سیستم گوارشی و از بین بردن کرم کدو در معده از دیگر خواص آن است.

روغن حنظل اثر ضد ویروسی و ضد میکروبی دارد و از این گیاه به عنوان ضد سرطان استفاده می‌شود. همچنین، یکی از قوی‌ترین درمان کننده‌های یبوست است و البته اگر دندان درد به سراغ‌تان آمد می‌توانید از روغن حنظل به عنوان یک مسکن موثر استفاده کنید.

روغن زالو

در زالو، این کرم آبزی کوچک،لنفوکین‌هایی وجود دارد که با اثرات فیبرینولیتیک خود، نقش مهمی در خون‌رسانی به اندام‌ها دارد.

زالوها بیش از 20 ماده فعال زیستی دارند که از آنها می‌توان به آنتی استازین، اگلین، گوامرین، هیرودین، ساراتین، بدلین، مکمل و مهارکننده‌های کربوکسی پپتیداز اشاره کرد.

زالو دارای عملکرد ضد درد و ضد التهابی است و از آن به عنوان مهارکننده پلاکت، ضد انعقاد و تنظیم ترومبین یاد می‌شود.

روغن زالو را از پودر زالو خشک شده می‌گیرند و لذا هیچ گونه ماده شیمیایی و ماده سمی در ساختار آن وجود ندارد.

می توان گفت که روغن زالو یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های درمانی برای داشتن اندامی متناسب است و برای درمان بیماری‌های مرتبط با ضعف اندام‌های بدن و غدد جنسی هم بسیار کاربردی و کمک‌کننده است.

به همین دلیل متخصصان طب سنتی اقدام به جمع آوری روغن این کرم کوچک کرده‌اند. روغن زالو از ترکیبات ماده فعال روغن زالو و مواد موجود در بزاق زالو تشکیل شده است روغن زالو می‌تواند مکانیسم‌های بالقوه درگیر در بهبود زخم را اصلاح کرده و آن‌ها را بهبود ببخشد و از این رو خاصیت‌های درمانی زیادی دارد.

خواص روغن زالو

روغن زالو مانند برادر ناتنی خود روغن خراطین، برای حجم دهندگی و افزایش حجم اندام‌های بدن هم کاربرد دارد.

بزرگ کردن آلت آقایان و درمان زود انزالی، حجم دهندگی به سینه و برطرف کردن بی‌میلی جنسی خانم‌ها، ایجاد نعوظ قوی‌تر، افزایش گردش خون، بازسازی و اصلاح عروق، کمک به بهبود جراحت از جمله موارد مصرف روغن زالو هستند و به همین دلایل این روغن جز 5 روغن گیاهی پر فروش بازار ایران قرار گرفته است.

نکته مهم در استفاده از این روغن و سایر روغن‌های طبیعی و گیاهی این است که نوع ماساژ دادن و تداوم در مصرف روغن برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار ضروری است و اگر دوره مصرف را کامل نکنید، نمی‌توانید به نتیجه مطلوب دست یابید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین دارای مقادیر زیادی اسید چرب است و این روغن غنی از ویتامین‌های A، B1، B2، B6 و E،  است.

علاوه بر این، روغن بادام شیرین به عنوان یکی از 5 روغن گیاهی پر فروش بازار ایران، دارای مقادیر زیادی زینک، منیزیم و کلسیم است و به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی شناخته می‌شود.

روغن بادام شیرین، در عین داشتن خواص و چربی بالا، به طرز شگفت انگیزی، سبک و غیر چرب است لذا افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه و جوش یک برگ برنده دارند، چون این روغن منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و به تجمع بیشتر چربی منجر نمی‌شود.

خواص روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین، برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی کاربرد دارد. همچنین به درمان مشکلات پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس نیز کمک می‌کند.

این روغن، علاوه بر نرم کردن پوست، توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد و یک امولوسیون فوق‌العاده است.

روغن بادام شیرین به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند.

همچنین این روغن به دلیل داشتن ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال در درمان آکنه و جوش هم موثر است. حجم بالای ویتامین E موجود در روغن بادام شیرین به درمان آفتاب‌ سوختگی کمک کرده، علائم پیری نظیر چین و چروک را کاهش داده و جای زخم را نیز کم‌رنگ می‌کند.

این روغن مفید و مغذی، ریشه موها را قوی‌تر و ساقه آن را نرم‌تر می‌کند و به دلیل آنکه سرشار از ویتامین B7  یا بیوتین است؛ سلامت مو و ناخن‌ را تضمین می‌کند.

در انتهای این مقاله و حالا که با 5 روغن گیاهی پر فروش بازار ایران آشنا شدید، وقت آن رسیده که برای خرید از یک فروشنده معتبر کمک بگیرید. خرید از یک فروشگاه معتبر که قبلاً امتحان خود را پس داده و خریداران از آن رضایت کامل دارند، می‌تواند خیال شما را از بابت اصالت و کیفیت محصول، راحت کند‌.

 


سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.