عوض کردن رنگ مو باعث ایجاد تغییرات بسیاری در چهره می شود؛ به همین دلیل تعداد زیادی از بانوان به دنبال بهترین رنگ مو برای تنوع در ظاهر خود هستند اما متاسفانه در این روزها هزینه آرایشگاه ها و سالن زیبایی سر به فلک کشیده است تا جایی که خانم ها به فکر رنگ کردن موهای خود در خانه افتاده اند. اگر شما هم قصد رنگ کردن موهای خود را در خانه دارید اما نمی دانید از کجا و چگونه شروع به کار کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا همیشه خودتان بتوانید رنگ موهایتان را تغییر دهید.

لوازم مورد نیاز برای رنگ کردن مو

پیش از آن که اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید، ابتدا باید لوازم و ابزارهای لازم برای این کار را مهیا کنید که در لیست زیر هر آنچه که نیاز دارید را ذکر کرده ایم:

  • رنگ مو
  • اکسیدان
  • برس مخصوص رنگ مو
  • کاسه پلاستیکی
  • شانه دم باریک و دندانه درشت
  • پیش بند
  • دستکش
  • مرطوب کننده یا وازلین
  • چند عدد کلیپس
  • کلاه رنگ

گام های رنگ کردن مو در خانه

پس از آن که تمامی لوازم بالا را آماده کردید، وقت آن رسیده است که رنگ کردن موهای خود را آغاز کنید. نگران نباشید؛ چراکه با انجام گام به گام دستورات گفته شده، از نتیجه موها و چهره متفاوت خود شگفت زده خواهید شد.

1. تقسیم بندی موها

برای انجام راحت تر فرایند رنگ، بهتر است موهای خود را به 4 قسمت کلی تقسیم کنید تا دقت خود را بالا ببرید. شما می توانید این کار را به کمک شانه دم باریک انجام دهید تا تقسیم بندی شما دقیق باشد. این تقسیم بندی به این گونه است که موهای خود را از بالا گوش خود به دو قسمت تقسیم کنید و سپس هر کدام از آن ها را به دو قسمت مساوی دیگر جدا نمایید. هر قسمت جدا شده را توسط کلیپس ثابت کنید تا موهایتان مزاحم کار نشوند.

2. آغشته کردن رنگ به موها

رنگ مو را با اکسیدان ترکیب کرده و آماده کنید. پوست گردن، پیشانی و گوش ها را توسط وازلین یا مرطوب کننده چرب کنید تا رنگ نگیرند. از یک قسمت (ترجیحا قسمت پشت سر) شروع کنید و یک لایه نازک با ضخامت 2 الی 3 سانتی متر از موها جدا نمایید. به کمک برس مخصوص، رنگ را روی موها بمالید و به کمک دستتان به طور کامل آن را روی موها آغشته کنید.

ابتدا ساقه تا نوک مو را رنگ کرده و سپس به سراغ ریشه بروید؛ چراکه ریشه موها نسبت به ساقه، زودتر رنگ را به خود جذب می کند و همین امر ممکن است ریشه موهای شما را روشن تر کند.

به کمک شانه دندانه درشتی که در دست دارید، موها را به طور کامل از بالا تا پایین شانه کنید تا رنگ به کل موهای شما برسد و سپس توسط کلاه مخصوص موهای خود را بپوشانید.

3. حواستان به زمان باشد.

از زمانی که رنگ را روی موهای قرار دادید تایمر را تنظیم کنید. معمولا روی جعبه رنگ نوشته شده است که حدود 20 الی 40 دقیقه مورد انتظار بوده که رنگ روی موهای شما باز شود اما این زمان بسته به جنس و ضخامت مو ممکن است کم یا زیاد شود. معمولا اگر موهای ظریف و نازکی داشته باشید این زمان به حداقل و اگر موهای سفید دارید، به حداثر زمان خواهد رسید. سعی کنید موهای خود را هر 20 دقیقه چک کنید؛ زیرا اگر رنگ بیش از مدت زمان لازم روی موها بماند سبب آسیب و سوختگی این عضو می شود.

4. مرطوب کننده یا وازلین را پاک کنید.

در مدت زمانی که منتظر باز شدن رنگ روی موهایتان هستید مرطوب کننده و وازلین را که روی پوست خود مالیده بودید، توسط دستمال کاغذی پاک کنید.

5. موهایتان را به موقع بشویید.

وقتی که زمان انتظار شما به پایان رسید موهایتان را بشویید. اگر به موهای خود دست بزنید گرم هستند و همین موضوع ممکن است باعث نگرانی شما شود اما خیالتان راحت باشد؛ زیرا بلافاصله پس از شستن موها، دمای سر شما به حالت اولیه بازخواهد گشت. به حمام بروید و موهایتان را آب خالی بشویید تا جایی که کاملا رنگ ها تمیز شوند و آبی که از سر شما جاری می شود کاملا تمیز باشد.

6. استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب

پس از گذشت 2 الی 3 روز، زمانی که رنگ مو به طورکامل جذب موهایتان شد، می توانید از شامپو برای شستن موهایتان استفاده نمایید. سعی کنید از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده نمایید تا سبب تثبیت رنگ مو شود و تغییر نکند. همچنین ممکن است رنگ مو به دلیل داشتن برخی مواد، سبب خشک شدن موهایتان شود که پیشنهاد می کنیم از نرم کننده پس از شستشوی موها توسط شامپو استفاده کنید.

7. موها را خشک کرده و حالت دهید.

به شما تبریک می گوییم، مراحل رنگ کردن موهای شما به پایان رسید و شما توانستید به ساده ترین روش رنگ موهایتان را تغییر دهید. حال برای خشک کردن موهایتان از یک سشوار کمک بگیرید و توسط حالت دهنده های مو، فرم دلخواهتان را به موهایتان هدیه دهید.

نکات مهم هنگام رنگ کردن موها درخانه

برخی از نکات بسیار مهمی که باید هنگام رنگ کردن موهایتان در نظر داشته باشید شامل:

  • رنگ های مختلف از چندین برند را با یکدیگر ترکیب نکنید؛ چراکه هر برند دارای ساختار متفاوتی است که دستورالعمل مجزایی دارد.
  • 48 ساعت پیش از رنگ کردن مو، از شستن موها و استفاده از نرم کننده ها خودداری کنید؛ زیرا این مواد باعث دیر رنگ گرفتن موها می شود. همچنین تا 72 ساعت بعد از رنگ کردن مو نیز بهتر است از شستن آن ها بپرهیزید تا رنگ موها ثابت شود.
  • اکسیدانی که انتخاب می کنید باید مناسب رنگ موی شما باشد تا رنگ زودتر روی موهایتان باز شود. اکسیدان ها در مدل های 0.5، 1، 2 و 3 وجود دارند که اکسیدان 3 یا 0.5 درصد از ضعیف ترین نوع این محصولات هستند که برای رنگ های تیره استفاده می شود. اکسیدان 1 یا 6 درصد برای تغییر رنگ ریشه موها استفاده می شود و اکسیدان 2 یا 9 درصد معمولا در رسیدن موها به رنگ پایه و دکلره کردن کمک می کند.
  • اگرموهای فر دارید، پیش از رنگ کردن موهایتان پیشنهاد می کنیم آن را صاف کنید تا عملیات رنگ موهایتان راحت تر انجام شود.
  • زمانی که قصد ترکیب رنگ مو با اکسیدان را دارید دقت کنید که ابتدا رنگ را به خوبی هم بزنید و سپس اکسیدان را اضافه کنید تا یک ترکیب یکدستی برایتان حاصل شود.
  • زمانی که اقدام به شستشوی موهایتان می کنید، سعی کنی این کار را با آب سرد انجام دهید؛ زیرا این عمل باعث بسته شدن کوتیکول های مو و ماندگاری بیشتر رنگ می شود.

نتیجه گیری

رنگ کردن موها در خانه کار بسیار ساده و راحتی است که ما سعی کردیم در این مطلب به طور کامل برایتان شرح دهیم تا به سادگی این کار را انجام دهید و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. توجه کنید که رنگ موی مکرر می تواند به موهایتان آسیب وارد کند، پس در استفاده از آن ها وسواس به خرج دهید. همچنین رنگ مو را از بهترین و معتبرترین برندها تهیه کنید تا بهترین نتیجه را از تغییر رنگ موهای خود ببینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.