به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به ۱ درصد به گمرک کشور ابلاغ و از روز پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، برای کالاهای موجود در گمرک اجرایی گردید.

بر همین اساس، تمامی شرکت‌های واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی می‌توانند نسبت به ترخیص فوری اقلام موجود در گمرک اقدام نمایند.

تولید کنندگان و تأمین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، از ابتدای سال جاری منتظر این مصوبه بودند تا بتوانند کالاهای خود را با تعرفه یک درصد حقوق گمرکی ترخیص کنند.

متأسفانه در سه ماه گذشته، حجم زیادی از کالاهای سلامت محور از جمله تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، مواد اولیه و…، در گمرک خاک می‌خورد و همین موضوع، باعث بروز اختلال در روند تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور شده بود.

با این تصمیم، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و…، نیز مثل سایر کالاهای استراتژیک، با تعرفه یک درصد از گمرک کشور ترخیص خواهند شد.

علیرضا چیذری عضو هیئت مدیره انجمن رفع موانع تأمین ملزومات و تجهیزات پزشکی، از تلاش‌های رئیس سازمان غذا و دارو و مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی، در همراهی با تأمین کنندگان کالای سلامت محور، گفت: از شنبه آینده با تصدیق عملیاتی این مهم در گمرکات و تأمین ارز، شاهد وفور ترخیص حدود ۵۰۰ میلیون دلار کالای سلامت محور انباشته در گمرک خواهیم بود.

وی افزود: تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی، همواره تلاش کرده اند تا تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌های کشور؛ به موقع تأمین شود.

به گفته چیذری، سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در دوره جدید؛ در راستای حمایت از تولید کنندگان و تأمین کنندگان کالاهای سلامت محور بوده است.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.