محققان اثرات مصرف آجیل را بر حافظه و سلامت مغز بررسی کردند. آنها دریافتند که مصرف ۶۰ گرم آجیل مخلوط در روز باعث افزایش حافظه کلامی و جریان خون در مغز می شود. حدود ۱۹ درصد از بزرگسالان ۵۰ سال و بالاتر با اختلالات شناختی خفیف گرفته تا بیماری آلزایمر زندگی می کنند.

مطالعات نشان می دهد که عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی ممکن است از سلامت مغز محافظت کرده و خطر زوال شناختی را کاهش دهد. رژیم‌های غذایی مانند رژیم مدیترانه‌ای و رژیم غذایی توقف فشار خون بالا موسوم به DASH با نرخ کندتر زوال شناختی و کاهش خطر زوال عقل مرتبط هستند.

آجیل در هر دوی این رژیم ها مشترک است. آجیل حاوی مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب غیر اشباع، پروتئین ها و پلی فنول ها هستند که همگی ممکن است برای شناخت مفید باشند. محققان تأثیر مصرف روزانه آجیل بر شناخت و سلامت مغز را بررسی کرده اند. آنها دریافتند که مصرف روزانه آجیل برای جریان خون در مغز و حافظه کلامی در بزرگسالان مسن مفید است.

محققان اظهار داشتند که مصرف آجیل رگ های خونی را در مغز سالم نگه می دارد، و احتمالاً با کاهش التهاب که به عملکرد شناختی کمتر و شرایطی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

با این ادویه‌ها چربی‌های بدن را به سرعت بسوزانید

تاثیر استرس بر چاقی و افزایش وزن

۳۵۲۳۶

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.