به گفته دکتر «ویوک مورتی»، جراح کل ایالات ‌تحده آمریکا، تنهایی و انزوای اجتماعی می‌تواند به‌اندازه مصرف 15 نخ سیگار در روز برای انسان‌ها مضر باشد. او همچنین از تنهایی به‌عنوان همه‌گیری بعدی یاد کرده است.

دکتر ویوک مورتی به مردم توصیه می‌کند که بیشتر با دوستان، اقوام و همکاران خود در ارتباط باشند و زمان کمتری را به‌صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند. او همچنین توصیه کرده است که برای مقابله با همه‌گیری تنهایی، نحوه ایجاد و حفظ روابط سالم را باید از کودکی به افراد آموزش داد.

تنهایی حتی از مصرف سیگار و چاق‌بودن یا ورزش‌نکردن نیز خطرناک‌تر است

افزایش نرخ تنهایی و انزوای اجتماعی

طبق گزارش دیلی‌میل، در تحقیقات قبلی مشخص شده بود که افرادِ تنها تا 30 درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی هستند. همچنین خطر بیشتری برای زوال عقل، سکته مغزی، افسردگی، اضطراب و مرگ زودرس آن‌ها وجود دارد.

در طول چند سال گذشته و به‌خصوص از زمان همه‌گیری، انزوای اجتماعی نیز درحال افزایش بوده است. طبق داده‌های موجود، آمریکایی‌ها در سال 2020 حدود 20 دقیقه از روز را صرف وقت‌گذراندن با دوستان خود می‌کنند که نسبت به دو دهه قبل (60 دقیقه در روز)، این میزان کاهش یافته است.

براساس توضیحاتی که در ادامه این گزارش آمده، بین سال‌های 2003 تا 2020، افراد به‌طور ماهانه 20 ساعت کمتر از قبل با دوستان خود وقت گذرانده‌اند. درهمین‌حال، زمان تنهایی انسان‌ها نیز 24 ساعت افزایش یافته که احتمالاً قرنطینه‌های ناشی از کرونا تأثیر زیادی روی آن داشته است.

با وجود این تغییرات، اکنون بیش از نیمی از آمریکایی‌ها، به‌ویژه بزرگسالان جوان‌تر، با مشکل تنها‌یی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

دکتر مورتی درباره احساس تنهایی می‌گوید:

«اکنون می‌دانیم که تنهایی یک احساس رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند؛ مثل گرسنگی یا تشنگی. درواقع بدن زمانی که نمی‌تواند برخی نیازمندی‌های خود برای بقا را پیدا کند، این احساس را برای ما ارسال می‌کند.»

دلیل این موضوع که ارتباط اجتماعی باعث می‌شود افراد عمر طولانی‌تر داشته باشند، این است که تنهایی می‌تواند باعث استرس مزمن شود که در ادامه، التهاب ناشی از آن به بافت‌ها و رگ‌های خونی آسیب می‌زند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.