الهه جعفرزاده: خوردن هات‌داگ احتمال ابتلا به بیماری‌های خاص را افزایش می‌دهد و مشکلات مختلفی اعم از دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و حتی مرگ و میر را در بر دارد. اگر کنجکاو هستید که بدانید هات‌داگ و مواد تشکیل‌دهنده آن چطور سلامت کلی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند، این مطلب را تا انتها بخوانید. در ادامه به معرفی برخی عوارض مصرف هات‌داگ اشاره می‌شود.

۵ بلایی که خوردن این فست‌فود بر سرتان می‌آورد

کاهش طول عمر

بر اساس مطالعه منتشرشده در مجله علمی Nature، خوردن تنها یک ساندویچ هات‌داگ، به دلیل دارا بودن سدیم و اسیدهای چرب ترانس، می‌تواند ۳۶ دقیقه از عمر شما کم کند. بر اساس این تحقیق، مصرف نوشیدنی‌های شیرین، هات‌داگ، همبرگر و سایر فست‌فودها بیشترین ارتباط را با کاهش طول عمر انسان دارد.

افزایش خطر ابتلا به سرطان

هات‌داگ حاوی مواد نگهدارنده‌ای به نام نیتریت‌ و نیترات است که به جهت افزایش ماندگاری و به حداقل رساندن رشد باکتری‌ها به مواد غذایی اضافه می‌شوند. بین مصرف نیتریت‌ها و خطر ابتلا به سرطان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. این مواد افزودنی در فرایند پخت نیز غلیظ‌تر می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که پختن گوشت در دمای بالا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. ورود این مواد شیمیایی به بدن، ریسک ابتلا به سرطان‌های سینه، پانکراس، روده بزرگ و دیگر انواع سرطان را بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: شایع‌ترین سرطان در کشور/ بیش از ۲۰ درصد مبتلایان زیر

۵ بلایی که خوردن این فست‌فود بر سرتان می‌آورد

افزایش فشار خون

فشار خون بالا یکی از دلایل اصلی سکته مغزی و بیماری قلبی است و مصرف بیش از حد سدیم می‌تواند این خطرات را افزایش دهد. گوشت های فرآوری‌شده مانند بیکن و هات‌داگ سرشار از سدیم هستند و در بالا بردن فشار خون نقش بسزایی دارند.

بیشتر بخوانید: چگونه از فشار خون بالا پیشگیری کنیم؟

۵ بلایی که خوردن این فست‌فود بر سرتان می‌آورد

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

گوشت‌های فرآوری‌شده، سرشار از چربی‌های اشباع شده هستند که مصرف زیاد آنها با بروز بیماری قلبی مرتبط است. یک ساندویچ هات‌داگ حاوی تقریباً ۱۸۹ کالری، ۱۶.۸ گرم چربی و ۶.۸ گرم چربی اشباع‌شده است.

افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

بر اساس یافته‌ها، افرادی که مداوم از گوشت‌های فرآوری‌شده مانند هات‌داگ استفاده می‌کنند، بابت هر یک وعده، ۳۳ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. علاوه بر این، نیترات و نیتریت موجود در هات‌داگ به سلول‌های پانکراس که انسولین می‌سازند، آسیب می‌رساند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.