به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدحسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت در نشست تخصصی «بررسی موانع و راهکارهای توسعه دیپلماسی گردشگری در دوران پسا کرونا» که به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت کشورمان در جذب گردشگر حوزه سلامت به دلیل برخورداری از تیم‌های مجرب پزشکی، هزینه‌های پایین درمان نسبت به سایر کشورها، کیفیت بالای خدمات درمانی و بیمارستان‌های تخصصی مجهز در کنار جاذبه‌های گردشگری، خواستار توجه ویژه به این حوزه از گردشگری شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون توریست از خدمات درمانی داخل کشور استفاده می کنند، افزود: در حال مذاکره برای تدوین پروتکل های گردشگری سلامت با دیگر کشورها هستیم تا بتوانیم از امکانات موجود بهره برداری حداکثری کنیم.

برنامه‌ریزی ایران برای جذب ۶ میلیون «گردشگر سلامت» در سال

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این نشست با اشاره به اینکه سود حاصل از اقتصاد گردشگری در بین طیف وسیعی از فعالان این حوزه توزیع می‌شود، از برنامه ریزی برای جذب ۶ میلیون گردشگر سلامت در سال خبر داد و افزود: این اقدام مهم به همراهی و هماهنگی تمامی سازمان‌ها و نهادهای مسؤول و مجری در این حوزه نیاز دارد و وزارت امور خارجه با تمام توان در خدمت توسعه گردشگری در ابعاد مختلف آن است.

شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز ضمن تقدیر از برگزاری این نشست، اظهار کرد: مهم ترین مشکل در حوزه گردشگری سلامت اختلاف نظر بین نهادهای ذیربط و نبود متولی واحد برای گردشگری سلامت بود که با ایجاد شورای راهبری گردشگری سلامت و تصویب دستوالعمل‌های لازم وظایف هر کدام از نهادهای مربوطه مشخص شد و به تدریج برخی از دیگر مشکلات حوزه گردشگری سلامت نیز ساماندهی و برطرف خواهد شد.

در پایان نشست فعالان حوزه گردشگری با بیان دیدگاهها، موانع و محدودیت‌های موجود در این حوزه از جمله در حوزه‌های کنسولی، زیرساخت‌های حمل و نقل و اسکان، تبلیغات و بازاریابی و مسایل مربوط به حذف واسطه‌های غیر متخصص با ارائه پیشنهاد و نقطه نظرات خود، خواستار رفع آنها و بهبود روند جاری شدند.

این جلسه نخستین نشست فراگیر تخصصی در حوزه گردشگری با حضور تشکل‌های مختلف صنفی گردشگری (سلامت و تورگردانی) در سال ۱۴۰۲ بود.

در نشست تخصصی «بررسی موانع و راهکارهای توسعه دیپلماسی گردشگری در دوران پسا کرونا» جمعی از مدیران کل وزارت امور خارجه و سایر دستگاههای ذیربط و بیش از ۴۰ نفر از مدیران و مسؤولان تشکل‌های صنفی فعال در حوزه گردشگری حضور داشتند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.