به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعید کریمی اظهار داشت: بر اساس قانون، وزارت بهداشت سالانه باید ۵۰ راهنمای بالینی یا استاندارد خدمت تهیه کند، این راهنماهای بالینی برای بهره وری مدیریت منابع و تجویز درست است.

وی افزود: از سال ۹۵ وزارت بهداشت هزار و ۲۴۱ راهنمای بالینی و استاندارد خدمت و راهنمای طبابت ابلاغ کرده است اگر به این سال‌ها تقسیم کنیم مشخص می‌شود ما چند برابر وظیفه وزارت بهداشت، راهنمای بالینی ابلاغ کرده ایم.

کریمی گفت: در سه ماه اول امسال ۳۵ راهنمای بالینی ابلاغ کرده ایم و پارسال ۳۳۱ راهنمای بالینی و در مجموع هزار و ۲۴۱ راهنمای بالینی ابلاغ شده که در سایت معاونت درمان قابل مشاهده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: راهنماهای بالینی برای سازمان‌های بیمه گر، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی ابلاغ شده و تاکید شده است خرید خدمت، آموزش و تجویز باید بر اساس این راهنماها صورت گیرد به ویژه خدمات پرهزینه و پرتکرار باید بر اساس این راهنماها انجام شود.

کریمی در ادامه با اشاره به به روز بودن راهنماهای بالینی موجود گفت: در خصوص داروی گران ivig که به سختی تهیه می‌شود ما نسخه چهارم راهنماهای بالینی آن را ابلاغ کردیم یا در مورد کووید ۱۹، راهنمای بالینی دوازدهم را ابلاغ کردیم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: بیمه‌ها هم باید بر اساس این راهنماها خرید خدمت انجام دهند و الزام آور است.

کریمی خاطر نشان کرد: استاندارد خدمت الزام آور است و راهنماها که به تعداد کمی هستند جنبه توصیه‌ای دارد به گونه‌ای که ۴۴ راهنمای بالینی داریم و مابقی دستورالعمل الزامی است.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.