مدیک بلاگ
اخبار سلامت

برای درمان پای پرانتزی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

پای پرانتزی یکی از شایع‌ ترین اختلالات در کودکان و بزرگسالان است که در مراحل اولیه توسط بهترین دکتر ارتوپد برای پای پرانتزی درمان می‌ شود. اگر شما نیز از چنین مشکلی رنج می برید در ادامه همراه ما باشید تا با روش درمان آن آشنا شوید.

پای پرانتزی چیست؟

یکی از شایع‌ ترین اختلالات مادرزادی پای پرانتزی یا ژنوواروم است که در قسمت پاها و زانوها انحراف ایجاد می‌ شود و بین زانوهای فرد یک فاصله غیرطبیعی خواهد افتاد. زمانی پای پرانتزی ایجاد می‌ شود که بین دو زانو فاصله زیادی وجود داشته باشد. در حالت طبیعی زانوها در هنگام ایستادن زمانی‌ که قوزک پاها به یکدیگر چسبیده ۵ الی ۷ درجه انحراف به داخل دارند. حالا اگر این درجه بیشتر از حد طبیعی باشد زانوی پرانتزی ایجاد می‌ شود که در ظاهر پاهای فرد به شکل کمانی در می‌ آیند و ساق پاها در اثر این اختلال منحرف می‌ شود و بیش‌ از ۴ انگشت فاصله بین ۲ زانو وجود دارد.

دلایل ایجاد ژنوواروم از نظر بهترین دکتر ارتوپد برای پای پرانتزی
طبق نظر پزشکان متخصص و نتایج حاصل از تحقیقات دلایل مختلفی برای پرانتزی شدن پاها وجود دارند که در این بخش مهم‌ ترین آن‌ ها را ذکر می‌ کنیم:

پای پرانتزی توسط چه متخصصانی درمان می‌ شود؟

اگر در انتخاب پزشک دقت کنید و بدانید برای مشکل پای پرانتزی به چه متخصصی باید مراجعه کنید، دیگر لازم نیست پزشک شما را به متخصص مربوطه ارجاع دهد و با یک‌ بار ویزیت مشکل شما بررسی و درمان خواهد شد. پای پرانتزی توسط چندین متخصص تشخیص داده و درمان می‌ شود که در این بخش ما سه گروه از پزشکانی که پای پرانتزی را درمان می‌ کنند معرفی می کنیم.

روش‌ های تشخیص پای پرانتزی

مشاهده فاصله بین زانوها یکی از ابتدایی‌ ترین روش‌ های تشخیص محسوب می‌ شود؛ یعنی زمانی که فرد ایستاده و پاها را کنار هم قرار می دهد، بین زانوها فاصله وجود دارد. در ادامه روش‌ های تشخیص زانوی پرانتزی را بررسی خواهیم کرد.

۱. تشخیص پای پرانتزی با آزمایش: معمولاً دلایل زیادی برای ایجاد پای پرانتزی وجود دارد که در بخش‌ های قبلی برخی از آن‌ ها را ذکر کردیم. در هنگام مشاهده‌ چنین مشکلاتی چه در نوجوانان و کودکان و چه در بزرگسالان پزشک معالج یکسری آزمایش‌ ها را درخواست می‌ کند. معمولاً این آزمایش‌ ها مربوط به ژنتیک، خون، ادرار یا تراکم سنجی استخوان‌ های فرد است. در این آزمایش‌ ها میزان ویتامین دی فرد نیز مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

۲. تشخیص پای پرانتزی با اشعه ایکس: در مراحل بعدی تشخیص، پزشک تصویربرداری با اشعه ایکس را تجویز می‌ کند. در این روش به کمک اشعه ایکس محل ناهنجاری‌ ها در استخوان‌ درشت نی یا استخوان ران مشخص می‌ شوند و اندازه زاویه پای پرانتزی تعیین خواهد شد.

۳. تشخیص پای پرانتزی با سی‌ تی اسکن: سی‌ تی‌ اسکن نیز یکی دیگر از روش‌ های بسیار عالی برای تشخیص و انتخاب روش درمان پای پرانتزی است که در آن انحراف پاهای بیمار مشخص می‌ شود و حتی پس‌ از گذراندن مراحل درمانی پزشک می‌ تواند تأثیر روش اجرا شده را مشاهده کند.

به غیر از موارد ذکر شده روش‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از:

بهترین دکتر ارتوپد برای پای پرانتزی

دکتر فرشاد ابوالقاسم زاده بهترین دکتر ارتوپد برای پای پرانتزی در تهران هستند که می توانید با خیال راحت پروسه درمان خود را زیر نظر ایشان بگذرانید. برای ویزیت حضوری توسط دکتر فرشاد ابوالقاسم زاده از طریق همین سایت می توانید نوبت دریافت کنید و در زمان تعیین شده در مطب حضور یابید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

شناخت بهترین ماسک برای الودگی هوا

پزشک
3 ماه قبل

مرگ یک بیمار دست‌بسته روی تخت هم مسئولان بهزیستی را تکان نداد/ زمان ورود نهادهای نظارتی نیست؟

پزشک
1 سال قبل

۲۷ بسته خدمتی برای بیماران صعب‌العلاج تدوین شد

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل