به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، عباس عبادی درباره جذب نیروی پرستاری در وزارت بهداشت اظهارداشت:‌ در سال جاری مجوز جذب 25 هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شده که 8800 نفر از این استخدام‌ها مربوط به پرستاران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حدود 500 نفر بهیار در سال جاری جذب می‌شوند، افزود: در بخش فوریت‌های پزشکی 3500 نفر و در بخش بهداشت 8000 نفر جذب خواهند شد که البته در این قسمت‌ها نیز فضا برای جذب پرستاران مهیاست زیرا برخی پرستاران می‌توانند در خدمات پیش‌بیمارستانی جذب شوند و بخشی دیگر از پرستاران نیز که تمایل داشته باشند در برنامه پزشکی خانواده به عنوان مراقب سلامت فعالیت کنند؛ می‌توانند در بخش بهداشت جذب شوند.

عبادی ادامه داد: در مجموع بیش از 10 هزار نفر از پرستاران می‌توانند در سال جاری در وزارت بهداشت جذب شوند که 8800 نفر به طور مستقیم در بخش پرستاری و مابقی در بخش‌های بهداشت و فوریت پزشکی استخدام می‌شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره وضعیت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت:‌ با قرار گرفتن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سرانه سلامت، بودجه سالانه اجرای این قانون متغییر خواهد بود و براساس عملکرد پرستاران و اسنادی که در سازمان‌های بیمه پذیرش می‌شود؛ پرداختی به پرستاران صورت خواهد گرفت و پرداخت‌ها وابسته به میزان پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها و عملکرد پرستاران خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ تا اسفندماه 1401 سازمان برنامه و بودجه تقریباً 65 درصد بودجه اجرای قانون تعرفه‌گذاری را به سازمان‌های بیمه گر پرداخت کرده بود و مقداری نیز باقی مانده که امیدواریم پس از پذیرش اسناد ماه‌های پایانی سال گذشته، نوبت سوم پرداخت تعرفه را به پرستاران داشته باشیم.

عبادی درباره میزان افزایش تعرفه خدمات پرستاری هم خاطرنشان کرد: در سال جاری به طور کلی درآمد حاصل از تعرفه خدمات پرستاری 75 درصد رشد یافت و تعداد خدمات از 17 بسته به 27 بسته خدمت افزایش پیدا کرد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.