مدیک بلاگ
سلامت

۴۵ میلیون ایرانی بیمه سلامت دارند/اجرای نظام ارجاع در شهرها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر محمدمهدی ناصحی، در برنامه تلویزیونی، با عنوان این مطلب که دو سوم جمعیت کشور از بیمه همگانی برخوردارند، افزود: کسانی که از بیمه سلامت برخوردار نیستند هم به صورت بالقوه از خدمات سلامت استفاده می‌کنند و به محض نیاز به خدمات درمانی در بیمارستان‌ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی گفت: شاخص پوشش جمعیتی در سال ۱۴۰۱ با بیمه شدن ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه ارتقا یافت.

ناصحی با بیان اینکه استحقاق سنجی در سال ۱۴۰۲ در حال تکمیل است، افزود: تعداد دقیق افراد بیمه نشده هم پس از تکمیل سامانه‌ها اعلام می‌شود، البته عمده افراد در کشور بیمه هستند و از خدمات سلامت استفاده می‌کنند و به محض مراجعه به مراکز درمانی، بیمه سلامت می‌شوند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین بسیاری از اتباع که قانونی در کشور حضور دارند، بیمه سلامت هستند.

ناصحی تاکید کرد: در سال جدید تلاش می‌کنیم نظام ارجاع را در شهرها نیز با همکاری وزارت بهداشت اجرایی کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: اجرای کامل نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت و افزایش خدمات تحت پوشش صندوق بیماران خاص از جمله برنامه‌های بیمه سلامت در سال جدید است.

وی افزود: بیمه سلامت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بیمه‌های پایه سلامت کشور بیش از ۴۵ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که عمدتاً افرادی هستند که یارانه بیمه‌ای آنها را دولت پرداخت می‌کند، بیش از ۲۰ میلیون نفر بیمه شده روستایی و نزدیک به ۱۷ میلیون نفر بیمه همگانی هستند و سه صندوق دیگر ما کارکنان دولت، سایر اقشار و بیمه خویش فرمای بیمه ایرانیان است.

ناصحی ادامه داد: بحث پوشش همگانی جمعیت به درجه بسیار بالایی رسیده است و ما ادعا می‌کنیم که هر فرد ایرانی بالقوه بیمه شده است و حتی افراد دهک بالا سه ماه رایگان بیمه می‌شوند. در پوشش همگانی شاید بتوان گفت که برترین منطقه باشیم، حالا یک عده دهک‌های بالا خودشان نمی‌آیند که بیمه نمی‌شوند؛ این دیگر اختیارشان است، طبق قانون هم این افراد می‌توانند انتخاب کنند که بیمه باشند یا نباشند، ولی در دهک‌های پایین خوشبختانه پوشش قوی و مناسبی از جهت جمعیتی داریم.

وی با بیان اینکه شاخص مهم دیگری بیمه‌ای شاخص خدمات سلامت است، گفت: در این خدمات هم کشور ما سال قبل رتبه ۴۱ یا ۴۳ بود، حالا از جهت پوشش خدمات این مدت وضع بهتر شده است، زیرا ما امسال خدماتی را در بحث دارو، توانبخشی بیماران اوتیسم و بیماران صعب العلاج تحت پوشش قرار دادیم.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به سقف خدمات و حمایت از بیماران صعب العلاج، افزود: سقف هزینه‌ها در هر استان مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی ۵۰ میلیون تومان است. اگر هزینه‌ها مازاد بر آن باشد؛ پرونده بیمار در کمیته کشوری بررسی و مازاد بر آن پرداخت می‌شود.

ناصحی گفت: در صندوق بیماری‌های صعب العلاج ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها پوشش داده می‌شود، ما از ۱۰۷ بیماری که مد نظر است و فعلاً در دستور کار این صندوق داریم؛ ۵۰ بیماری را وارد سامانه کرده و قصد داریم همه اینها را در سامانه وارد کنیم.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

با دوری از این خوراکی‌ها روند پیری را به تعویق

پزشک
10 ماه قبل

آیا بوتاکس ضرر دارد؟

پزشک
1 سال قبل

10 روش درمان ساییدگی زانو، ساییدگی زانو چیست؟

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل