بر اساس گزارش این سازمان، بیش از چهار میلیارد نفر تحت تاثیر این مشکل قرار خواهند گرفت به طوری که بیشترین سرعت رشد چاقی به کودکان مربوط می‌شود.

انتظار می‌رود کشورهایی در آفریقا و آسیا که درآمد آنها متوسط یا کم است شاهد بیشترین رشد آمار چاقی باشند.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که هزینه چاقی مفرط تا سال ۲۰۳۵ سالانه بیش از چهار تریلیون دلار خواهد بود. پروفسور “لوئیس بائر”، رئیس این فدراسیون، یافته‌های گزارش را هشداری روشن به کشورها دانست مبنی بر اینکه یا همین حال وارد عمل شوند یا منتظر عواقب این روند در آینده باشند.

مطالب پیشنهادی این گزارش به خصوص آمار فزاینده چاقی مفرط در میان کودکان و نوجوانان را پررنگ می‌کند؛ به طوری که نرخ چاقی در میان این گروه‌ها نسبت به سال ۲۰۲۰ دو برابر خواهد شد.

گزارشی از اضافه وزن وحشتناک نیمی از مردم جهان تا سال ۲۰۳۵/ مردم این مناطق بیتشر چاق می‌شوند

پروفسور بائر گفت که این روند به خصوص نگران کننده است و افزود که دولت ها و سیاستگذاران اطراف جهان باید هر چه در توان دارند برای پرهیز از انتقال هزینه‌های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی به نسل جوان‌تر انجام دهند؛ کاری که باید از طریق ارزیابی سیستم‌ها و عوامل ریشه‌ای چاقی مفرط انجام شود.

به گزارش بی بی سی، تاثیر فراگیر شدن مشکل چاقی مفرط بر کشورهای کم درآمد هم در این گزارش برجسته شده است. از ۱۰ کشوری که انتظار می‌رود شاهد بیشترین رشد آمار چاقی مفرط باشند، ۹ تای آنها کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط کم در آفریقا و آسیا هستند.

دلایل این روند شامل گرایش به سوی غذاهای به شدت فرآوری شده، گرایش بیشتر به نشستن، سیاست‌های ضعیف‌تر کنترل عرضه و بازاریابی مواد غذایی و خدمات بهداشتی کمتر و ضعیف‌تر برای کمک به مدیریت وزن و آموزش بهداشتی است.

داده‌های منتشر شده در این گزارش روز دوشنبه در سازمان ملل عرضه خواهد شد.

چاقی مفرط یک اصطلاح پزشکی برای توصیف کسی است که چربی اضافه زیادی در بدن دارد. این گزارش از شاخص جرم بدن (بی ام آی) برای ارزیابی خود استفاده می‌کند. بی ام آی با تقسیم وزن یک فرد بزرگسال بر مربع قد به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید:

علائم اولیه زخم معده که باید به پزشک مراجعه کنید

اگر زانودرد یا کمردرد دارید، این مطلب را بخوانید

۲۷۱ ۲۳۳

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.