اگر به فکر جراحی کوچک کردن سینه هستید، با یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد صحبت کنید. مهم است که بدانید جراحی کوچک کردن سینه شامل چه خطرات و عوارض احتمالی است. همچنین مهم است که بدانید ماموپلاستی چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.

افرادی که دچار سینه های بزرگ و افتاده هستند، به مرور و با افزایش سن دچار کمر درد، شانه درد، گردن درد، عرق سوز شدن و بعضا ناراحتی های پوستی زیر سینه هم میشوند. همچنین سایز سینه بزرگ در ورزشکاران خانم، آنها را از انجام برخی فعالیت های ورزشی منع میکند.

افراد نامناسب برای جراحی ماماپلاستی کاهنده

جراحی کوچک کردن سینه به طور کلی برای افراد زیر مناسب نیست:

  • سیگار می کشند.
  • خیلی چاق هستند.
  • جای زخم روی سینه را نمی خواهند.
  • افرادی که در دوران درمان سرطان سینه هستند.

شما می توانید در هر سنی – گاهی اوقات حتی در دوران نوجوانی – جراحی کوچک کردن سینه انجام دهید. اما سینه هایی که هنوز به طور کامل رشد نکرده اند، ممکن است بعداً به جراحی دوم نیاز داشته باشند.

4 نکته مهم در جراحی ماموپلاستی

  • جراحی کوچک کردن سینه می تواند در برخی از روش های تشخیصی اختلال ایجاد کند.
  • سوراخ کردن سینه و نوک سینه می تواند باعث عفونت و بی حسی موقت شود.
  • توانایی شما برای شیر دادن به دنبال ماموپلاستی کاهشی ممکن است محدود شود. اگر قصد بچه دار شدن در آینده را دارید با پزشک خود درمیان بگذارید.
  • تغییرات در سینه‌ها در دوران بارداری و افزایش وزن می‌تواند نتایج جراحی قبلی کوچک کردن سینه را تغییر دهد.

درک این نکته برای بیماران مهم است که کوچک کردن سینه ممکن است باعث ایجاد اسکارهای جراحی، کاهش احتمالی حساسیت نوک پستان و توانایی شیردهی در آینده شود. جراح پلاستیک در جلسه مشاوره شما تمام مسائل مربوطه را با شما در میان می گذارد.

حتماً سؤالات خود را در جلسه مشاوره بپرسید و هر گونه نگرانی را که ممکن است در مورد این عمل داشته باشید را ذکر کنید. جراحان پلاستیک برای روش درمان هر فرد آموزش دیده اند تا نتیجه جراحی شما را مطلوب کنند.

جراحی ماموپلاستی برای کوچک کردن سینه، معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود که به طور متوسط حدود دو تا سه ساعت طول می کشد. یک روش سرپایی به این معنی است که بیمار می‌تواند در همان روز جراحی یا صبح روز بعد به خانه برگردد.

روش انجام جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه معمولاً از طریق برش هایی روی سینه ها با برداشتن چربی اضافی، بافت غدد و پوست اضافی انجام می شود.

در برخی موارد، چربی اضافی ممکن است از طریق لیپوساکشن همراه با تکنیک های برداشتن شرح داده شده در زیر برداشته شود. اگر اندازه سینه تا حد زیادی به دلیل بافت چربی است و پوست اضافی عاملی نیست، لیپوساکشن به تنهایی ممکن است در روش کوچک کردن سینه استفاده شود.

روش مورد استفاده برای کاهش اندازه سینه ها با توجه به شرایط فردی، ترکیب سینه، میزان کوچک کردن مورد نظر، ترجیحات شخصی شما و توصیه جراح تعیین می شود.

1 – بیهوشی

داروها برای راحتی شما در طول جراحی زیبایی سینه تجویز می شوند. گزینه ها شامل آرامبخش داخل وریدی و یا بیهوشی عمومی است. پزشک بهترین انتخاب را برای شما توصیه خواهد کرد.

2 – برش

گزینه های برش عبارتند از:

  • یک الگوی دایره ای در اطراف هاله: خطوط برشی که باقی می‌مانند، زخم‌های قابل مشاهده و دائمی هستند، اگرچه معمولاً به خوبی زیر لباس شنا یا سوتین پنهان می‌شوند.
  • یک الگوی سوراخ کلید یا راکت شکل با برش در اطراف هاله و به صورت عمودی به سمت پایین تا چین سینه.
  • الگوی برش T معکوس یا لنگر شکل.

3 – برداشتن بافت و تغییر موقعیت

پس از ایجاد برش، نوک پستان (که به خون و منبع عصبی اصلی خود متصل می‌ماند) سپس در موقعیت دیگری قرار می‌گیرد. در صورت لزوم با برداشتن پوست در محیط اطراف، ناحیه آرئول کاهش می یابد.

بافت زیرین سینه کاهش یافته، بلند شده و شکل می گیرد. گاهی اوقات، برای سینه‌های آویزان بسیار بزرگ، نوک پستان و آرئول ممکن است نیاز به برداشتن و پیوند به موقعیت بالاتر روی سینه (گرافت آزاد نوک پستان) باشد.

4 – بستن برش ها

برش ها در کنار هم قرار می گیرند تا سینه کوچکتر را تغییر شکل دهند. بخیه‌ها در عمق بافت سینه قرار می‌گیرند تا سینه‌های تازه شکل گرفته را ایجاد و حمایت کنند. بخیه ها، چسب های پوستی و/یا نوار جراحی، پوست را می بندند. خطوط برش دائمی هستند، اما در بیشتر موارد محو می شوند و به مرور زمان بهبود می یابند.

5 – مشاهده نتیجه

نتایج عمل ماموپلاستی سینه شما بلافاصله قابل مشاهده است. با گذشت زمان، تورم پس از جراحی برطرف می شود و خطوط برش محو می شوند. پس از بهبودی، رضایت از تصویر جدید شما باید افزایش خواهد یافت.

عمل ماموپلاستی و سرطان سینه

بحث هایی وجود دارد که عمل های زیبایی سینه باعث افزایش احتمال سرطان سینه می شود.
در عمل ماموپلاستی به علت اینکه بافت و غددهای اضافی سینه را برمیدارند، باعث می شود مراحل اولیه تشخیص سرطان سینه آسانتر انجام شود.
بعد از عمل پروتز سینه، برای تشخیص سرطان سینه به جای ماموگرافی از MRI استفاده می شود ولی هیچ تاثیری در میزان ابتلا ندارد.

برگرفته از سایت دکتر حمید رضوانی جراح ماموپلاستی و عمل های زیبایی سینه در تهران (https://drhamidrezvani.com)

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.