به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مصطفی رضایی گفت: در راستای نهادینه سازی بحث پزشکی خانواده و افزایش استقبال مردم از این موضوع باید دو رویکرد را پیگیری کنیم؛ اول ایجاد مشوق‌هایی برای گیرندگان خدمات و دوم مشوق‌هایی برای ارائه دهندگان خدمات؛ تا به این ترتیب هم مردم ترغیب شوند که نیازهای سلامتی خود را از این طریق دنبال کنند و هم ارائه دهندگان خدمت انگیزه کافی داشته باشند که خدمات با کمیت و کیفیت مناسب ارائه دهند.

وی افزود: در این راستا یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح سلامت‌بخش بود که به عنوان مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیمارانی که از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند، در شهرها و روستاهای سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان به صورت پایلوت اجرا شد.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در توضیح جزئیات این طرح، بیان کرد: ذیل اجرای این طرح برای افراد نیازمند به خدمات بستری که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های این سه استان مراجعه کنند، فرانشیز خدمات بستری که تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر باشد، صفر محاسبه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمات زیبایی و غیرضروری در زمره خدمات تحت پوشش این طرح نیست، متذکر شد: خدمات ضروری که ممکن است هزینه‌های بالایی برای مردم داشته باشد، تحت پوشش این طرح بوده و با شرط مسیر ارجاع، به صورت رایگان در این سه استان ارائه می‌شوند.

او تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه یک اعتبار مشخصی برای انجام این کار قائل شده است و ما دغدغه تامین اعتبار این بحث را نداریم؛ البته به شرطی که این منابع در روزها و ماه‌های آتی هم پایدار و مستمر باشد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.