مینو طالبی با اشاره به این‌که گلاب از تقطیر گلبرگ‌های گل محمدی با بخار ساخته می‌شود، اظهار کرد: گلاب ماده‌ای معطر بوده و گاهی اوقات به عنوان یک عطر ملایم به عنوان جایگزین عطرهایی که حاوی مواد شیمایی هستند، استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: گلاب از هزاران سال پیش مورد استفاده بوده و ظاهراً منشاء معرفی و استفاده از آن کشور ایران بوده و بطور سنتی در محصولات زیبایی، غذایی و نوشیدنی‌ها مورد استفاده است.

طالبی در رابطه با خواص گلاب برای سلامتی بدن، بیان کرد: به دلیل خواص تسکین دهنده و ضد التهاب گلاب، آن‌را می‌توان برای درمان گلو درد استفاده کرد، یک تحقیق نشان داده که این ماده می‌تواند به عنوان یک آرام بخش عضلات گلو استفاده شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که گلاب مایع را می‌توان به عنوان بخشی از قطره چشمی خانگی استفاده کرد، تصریح کرد: ازجمله مشکلات چشمی که گلاب به درمان آن کمک می‌کند می‌توان به ورم ملتحمه، زروزیر ملتحمه یا خشکی چشم، داکریوسیستیت حاد، مشکلات دژنراتیو همانند ناخنک و پینگوکولا و آب مروارید اشاره کرد.

وی با اشاره به خاصیت ضدباکتری و ضد نیکروبی گلاب، عنوان کرد: این خاصیت به این معناست که می‌تواند به ترمیم سریع‌تر زخم با تمیز نگه داشتن آن و مبارزه با ورود عوامل بیماری‌زا، کمک کند.

طالبی عنوان کرد: به دلیل خواص آنتی سپتیک آن و این حقیقت که گلاب ایجاد هیستامین بوسیله سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، مشخص شده که برای پیشگیری و درمان عفونت‌ها مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که استنشاق بخارات گلاب به لحاظ سنتی به عنوان روشی برای تقویت خلق شخص استفاده می‌شود، بیان کرد: این مایع را می‌توان بصورت خوراکی استفاده کرد.

وی افزود: تحقیقات نشان داده که گلاب خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب داشته و اعتقاد بر این است که باعث ایجاد خواب و تأثیر هیپنوتیزمی مشابه داروهای طبی دیازپام است.

طالبی تصریح کرد: گلاب بخاطر فواید درمانی فراوانی که دارد برای درمان مشکلاتی همچون زوال عقل و بیماری آلزایمر مشهور است، یک پروتئین خاص به نام آمیلوئید که به وسیله بدن ساخته می شود به هنگام بروز این مشکلات وجود دارد تا بر عملکرد نغز اثر بگذارد، سلول‌ها را بکشد و بازدارنده حافظه است که گلاب بازدارنده این آمیلوئید در مغز است.

بیشتر بخوانید:

271 35

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.