به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیده مریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص روند اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بیمارستان‌های استان تهران، گفت: از تیرماه سال گذشته پس از اعلام میزان تعرفه خدمات پرستاری در هر بخش، سنجه‌ها در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت کارسازی شد و پس از آن پرداخت به شکل دوره‌ای انجام پذیرفت.

وی افزود: برای سه ماه باقی مانده از سال ۱۴۰۱ نیز (پیش از تیرماه) مبالغ درخواستی از سوی بیمارستان‌ها اعلام و توسط ما پرداخت شد.

او درخصوص میزان پرداختی به پرستاران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران تاکنون، تصریح کرد: برای دانشگاه علوم پزشکی تهران ۶۲ میلیارد تومان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۴۵.۵ میلیاد تومان، دانشگاه علوم پزشکی ایران ۴۷.۵ میلیارد تومان، دانشگاه علوم بهزیستی ۴.۶ میلیارد تومان، بیمارستان شهید رجایی ۹ میلیارد تومان، بیمارستان قلب تهران ۷ میلیارد تومان و در بیمارستان مسیح دانشوری ۶ میلیارد تومان از محل تعرفه گذاری خدمات پرستاری هزینه شده است که در مجموع کل پرداختی اداره کل بیمه سلامت استان تهران تا ۲۳ اردیبهشت سال جاری ۱۸۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت خدمات زیادی را در سال گذشته تحت پوشش برد اما پرداخت مستلزم این بود که سنجه‌ها در بسترهای الکترونیک کارسازی شود. دانشگاه‌های علوم پزشکی تغییرات HISهای بیمارستانی را بر اساس سند کسب و کار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت باید تغییر دهند که این موضوع زمان‌بر بود و هنوز هم در بخش بستری مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که عملکرد بیمارستان‌ها را متفاوت کرده است.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.