کامپوزیت که به آن لمینیت کامپوزیتی نیز  هم می‌گویند، در واقع نوعی ماده‌ است که روی سطح دندان قرار می‌گیرد و به این ترتیب بی‌نظمی‌های دندان ، فرم نامناسب، تغییر رنگ و فاصله بین دندان‌ را میپوشاند. ناگفته نماند درمان ترمیمی این موارد با کامپوزیت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که جزئی باشد. به عنوان مثال: ازبین‌ بردن فاصله زیاد بین دندان‌ها با این روش زیبایی امکان‌پذیر نیست و باید از روش‌های درمانی دیگری استفاده کنید. از آنجا که این روش درمان زیبایی برای همه افراد مناسب نیست، مراجعه‌کننده به کلینیک دندانپزشکی آتن، باید به درستی معاینه شده و شرایط فک و صورت او مشخص میشود. معاینه اولیه و اصولی دندان، نقش بسیار مهمی در کیفیت کار دارد. با این حال انجام کامپوزیت دندان چندان دشوار نیست و در یک جلسه یا نهایت دو جلسه انجام می‌شود.

images_1683378662_645651e694fa8.jpg

ونیر کامپوزیت

اگر ونیر کامپوزیت دندان زیر خط لثه کشیده شوند، ممکن است نیاز به آرام بخش باشد. این به این دلیل است که خط لثه یک ناحیه حساس است و ممکن است در طول عمل درد را تجربه کنید. اگر فوبیای دندان دارید یا دوست ندارید روی صندلی دندانپزشکی بنشینید، می توانید درخواست کنید که در طول عمل ونیر پرسلن، آرام بخش شوید.

انتخاب سایه برای روکش دندانپزشک شما رنگ سایه چینی را بر اساس رنگ بقیه دندان های شما، عمدتاً دندان های اطراف انتخاب می کند. دندانپزشک شما همچنین تعیین می کند که کدام قسمت از لامینه ها باید شفاف تر باشد تا دندان جدید دقیقاً شبیه دندان واقعی شما باشد. تاثیر دندان هنگامی که دندانپزشک دندان ها یا دندان های شما را کوتاه کرد و اطراف آن را تمیز کرد، اثری از دندان (یا دندان) شما به همراه لثه و دندان های مجاور گرفته می شود. این تصور تصویری از فک شما ایجاد می‌کند که به دندانپزشکان کمک می‌کند تا نحوه انجام روکش را تعیین کنند. این فرآیند شامل استفاده از یک ماده ضخیم خمیر مانند بر روی دندان ها و گاز گرفتن بیمار در سینی برای قفل کردن اثر است.

برخی از دندانپزشکان نیز از دوربین متصل به صندلی برای گرفتن عکس از دندان ها استفاده می کنند. در صورت لزوم روکش موقت اعمال می شود از آنجایی که حدود یک یا دو هفته طول می کشد تا دندانپزشک یک روکش چینی را تهیه کند، ممکن است در این دوره از روکش موقت استفاده شود. ارزیابی تناسب هنگامی که روکش جدید آماده شد، دندانپزشک آن را در محل قرار می دهد تا دقت را تعیین کند. این مهم است زیرا حتی یک اشتباه محاسباتی جزئی می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود. بنابراین، روکش ممکن است در دهان شما قرار داده شود، چندین بار برداشته شده و کوتاه شود تا به تناسب کامل برسد. از شما خواسته می شود که گاز بگیرید، دهان خود را ببندید، و حتی دهان خود را حرکت دهید تا مطمئن شوید زمانی که روکش در جای خود قرار دارد، هیچ ناراحتی وجود ندارد. اگر هر گونه درد یا ناراحتی احساس کردید، حتماً بلافاصله به دندانپزشکی خود در مورد آن اطلاع دهید.

images_1683378702_6456520eac06d.jpg

چسباندن کامپوزیت بر روی دندان هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، از جمله سایه، شکل و زیبایی روکش، زمان آن است که آن را به دندان خود بچسبانید. سطح روکش و دندان اصلی شما قبل از باندینگ پولیش می‌شوند. سپس یک ژل اسیدی به مدت 20 ثانیه یا کمتر بر روی سطح دندان حک می شود. این فرآیند اچینگ نامیده می شود و سطحی ایجاد می کند که اجازه می دهد روکش به دندان اصلی بچسبد. سپس ژل شسته می شود و یک ماده باندینگ روی روکش قرار می گیرد تا باند سفت شود.

سپس رنگ انتخاب شده در داخل روکش له می شود و سپس نور آبی به مدت حدود یک دقیقه به روکش چینی تابیده می شود تا باندینگ نهایی شود. به این ترتیب روکش چینی روی دندان قرار می گیرد. پس از انجام این کار، دندانپزشک دندان‌ها را تمیز کرده و نخ دندان می‌کشد تا آخرین لمس‌ها را انجام دهد.

ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و زمان بهبودی بین دو عمل وجود دارد. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است که عبارتند از: برداشتن دندان آسیب دیده آماده سازی استخوان فک (پیوند)، در صورت نیاز کاشت ایمپلنت دندان رشد و بهبود استخوان قرار دادن تکیه گاه قرار دادن دندان مصنوعی کل فرآیند ممکن است از ابتدا تا انتها چندین ماه طول بکشد.

بیشتر آن زمان به درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما اختصاص دارد. بسته به شرایط شما، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده، گاهی اوقات می توان مراحل خاصی را با هم ترکیب کرد.

مانند هر جراحی دیگری، جراحی ایمپلنت دندان نیز خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، مشکلات نادر هستند و زمانی که رخ می دهند معمولا جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. خطرات عبارتند از: عفونت در محل ایمپلنت آسیب یا آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی آسیب عصبی، که می تواند باعث درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان ها، لثه ها، لب ها یا چانه طبیعی شما شود.

مشکلات سینوسی، زمانی که ایمپلنت های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره های سینوسی شما بیرون زده است. طرز تهیه فرآیند برنامه ریزی برای ایمپلنت های دندانی ممکن است شامل متخصصان مختلفی باشد، از جمله پزشک متخصص در شرایط دهان، فک و صورت (جراح دهان و فک و صورت)، دندانپزشک متخصص در درمان ساختارهایی که از دندان ها حمایت می کنند، مانند لثه و استخوان. (پریودنتیست)، دندانپزشکی که دندان‌های مصنوعی را طراحی و برازش می‌کند (متخصص پروتز)، یا گاهی متخصص گوش، حلق و بینی (ENT).

از آنجایی که ایمپلنت های دندانی به یک یا چند عمل جراحی نیاز دارند، برای آماده شدن برای این فرآیند باید یک ارزیابی کامل داشته باشید، از جمله: معاینه جامع دندانپزشکی ممکن است عکس های اشعه ایکس و سه بعدی دندان گرفته شود و مدل هایی از دندان و فک شما ساخته شده باشد. تاریخچه پزشکی خود را مرور کنید.

images_1683378883_645652c3181bc.jpg

در مورد هر گونه بیماری و هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل ها، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بیماری قلبی خاصی دارید یا ایمپلنت های ارتوپدی دارید، پزشک ممکن است قبل از جراحی آنتی بیوتیک تجویز کند تا از عفونت جلوگیری کند. طرح درمان متناسب با شرایط شما، این طرح عواملی مانند تعداد دندان هایی که نیاز به تعویض دارید و وضعیت استخوان فک و دندان های باقی مانده را در نظر می گیرد.

برای کنترل درد، گزینه های بیهوشی حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی است. با متخصص دندانپزشکی خود در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است صحبت کنید. تیم مراقبت از دندان شما بسته به نوع بیهوشی شما، در مورد خوردن و آشامیدن قبل از جراحی به شما آموزش می دهد. اگر آرام بخش یا بیهوشی عمومی دارید، برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی از شخصی بخواهید که شما را به خانه ببرد و انتظار داشته باشید که بقیه روز را استراحت کنید.

نتیجه گیری

در مجموع با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن میتوانید از شرایط اقساط استفاده کنید. در کلینیک آتن همه ی خدمات ( کامپوزیت، ایمپلنت، بوتاکس، فیلر، مزوازاپی و خدمات درمانی دندانپزشکی ) با بهترین کادر پزشکی و با ضمانت انجام میشود.

مشاوره رایگان

02177852136

09375949628

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.