مدیک بلاگ
سلامت

هشدار وزش باد بسیار شدید در ۱۱ استان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری‌های جوی برای ۵ استان از وزش باد شدید تا بسیار شدید در ۱۱ استان و احتمال وقوع طوفان شن در برخی مناطق خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است. امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

فردا و روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، تهران و البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا جمعه در برخی مناطق واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز کشور شامل استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، سمنان،‌ یزد، اصفهان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد بسیار شدید همراه با خیزش گردوخاک،‌گاهی طوفان شن و گردوخاک باعث کاهش کیفیت هوا و شعاع دید می‌شود. امروز خلیج‌فارس، چهارشنبه تا جمعه شرق دریای عمان مواج و متلاطم است. همچنین از امروز تا جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: ناپایداری‌های محلی با شکل‌گیری ابرهای همرفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: پنجشنبه 1402/04/15

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/14: اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز و تهران.

پنجشنبه 1402/04/15: ارتفاعات استان‌های مازندران و شمال شرق تهران.

اثر مخاطره: احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال آب‌گرفتگی معابر محلی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط در عبور از گردنه‌های کوهستانی، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.ش

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

طرز صحیح نشستن روی صندلی/ عکس

پزشک
1 سال قبل

استیضاح وزیر بهداشت به‌کجا رسید؟

پزشک
1 سال قبل

برنامه‌های وزارت بهداشت برای نظارت بر اماکن صنفی در ایام

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل