مو زدایی بدن از زمان های گذشته تا به امروز برای بسیاری از خانم ها و آقایان همیشه مسئله پرچالشی بوده است. بسیاری از روش های نوین از جمله لیزر و الکترولیز ممکن است است برای برخی افراد ضرر داشته باشد و یا آثار ناخوشایندی را از خود بر جای بگذارد. با تیغ یا ژیلت نیز ممکن است پوست بدن شما دچار تیرگی شود. پس بهترین و پرخاصیت ترین گزینه برای رفع موزدایی بدن استفاده از نوره می باشد.

نحوه استفاده از نوره در طب سنتی

نوره به شکل پودری بوده که باید با مقداری آب گرم ترکیب شود تا بافتی شبیه به خمیر دندان پیدا کند. حالا باید مواد را بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید تا چند دقیقه بماند و جذب پوست شود. پس از سپر شدن حدود 7 الی 10 دقیقه حالا باید با کاردک یا پشت چاقو مو را از سطح بدن به آرامی بردارید. دقت کنید که در هنگام استفاده پوست باید به طور کامل خشک باشد و پس از پاک سازی کامل بدن از نوره پوست را بشویید و خشک کنید. برای جلوگیری از جوش زدن پوست می توانید مقداری حنا را با آب ترکیب نمایید و به مدت 10 دقیقه بر روی بدن بمالید تا اثرات شگفت انگیز خود را بر جای بگذارد. با دکتر چک همراه باشید…

ترکیبات نوره

این ماده در کارگاه ها با ترکیب دو ماده آهک و زرنیخ ساخته می شود. زرنیخ به میزان یک ششم آهک مورد استفاده قرار گرفته است. وقتی که شما برای خرید نوره به عطاری ها مراجعه می کنید حتما به دنبال خرید نوره زرنیخ دار باشید، چرا که خواص بی نظیری را در خود جای داده است. در مدل های صنعتی که از حالت سنتی خارج شده است از ترکیبات دیگری همچون باریوم سولفات نیز استفاده می شود.

نوره بوی بسیار تندی دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند به نظر برسد. اما باید بدانید که استشمام این بو می تواند شم را از بسیاری بیماری های خطرناک نجات دهد.

فواید نوره برای بدن

این ماده علاوه بر این که نقش موزدایی را به خوبی ایفا می نماید، موجب از بین رفتن آثار برخی بیماری ها در بدن خواهد شد. در حقیقت چند کار مثبت را در یک اقدام می توانید انجام دهید.

رفع کیست های سینه

با نوره زدن بدن می توانید کیست های سینه را نابود کنید. بهتر است حداقل هفته ای 2 بار این کار را انجام دهید. بسیاری از کیست های سینه خوش خیم هستند و خطر آنچنانی ندارند. برخی کیست های بدخیم نیز با نوره زدن از بین رفته اند. بد نیست این روش را امتحان کنید.

درمان غلبه سودا

نمی دانم از خطر غلبه سودا چیزی شنیده اید یا خیر، ولی اگر بدانید که غلبه سودا چه بلایی بر سر بدنتان خواهد آورد قطعا به فکر نابودی آن می افتید. خوردن سودابر و افتیمون یکی از راه های دفع سودای اضافی است. در صورتی که پزشک طب سنتی تشخیص دهد که شما غلبه سودا دارید، علاوه بر مصرف داروهای طب سنتی می توانید بدن را از انتهای گردن تا کف پا نوره بزنید تا سودای اضافی را از بدن تخلیه نمایید.

از بین بردن هرگونه میکروب و قارچ پوستی

بر روی پوست هر روزه میکروب ها و انواع ذرات گرد و غبار که خود عامل بیماری ها هستند می نشینند و می توانند انواع بیماری ها را ایجاد کنند. به همین دلیل ما توصیه می کنیم که هر چند روز یک بار بدن را نوره بکشید تا آثاری از این میکروب ها و قارچ های پوستی بر جای نماند.

درمان بیماری ها با نوره

شاید خوردن داروهای شیمیایی آن چنان در بهبود برخی بیماری ها موثر نباشد. ولی با نوره می توانید بسیاری از بیماری ها را درمان کنید.

  • تقویت قوای جنسی آقایان

نوره زدن موجب تقویت قوای جنسی خواهد شد و برای موزدایی قبل از آغاز رابطه جنسی بهترین روش برای از بین بردن موها استفاده از نوره می باشد. جهت درمان سردی مزاج می توانید از نوره استفاده کنید.

  • روشن کردن پوست

برای روشن شدن پوست ممکن است انواع کرم های دست ساز و کارخانه ای تا حددی موثر واقع شوند ولی برای اینکه بتوانید نواحی اطراف کشاله ران را سفید کنید، می توانید از نوره بهره برید. نوره به دلیل خواص بی نظیر موجود در آن تمامی اخلاط اضافی را از بدن می زداید و پوست را روشن می کند.

  • درمان رماتیسم
  • درمان بیماری های ناحیه مثانه و کلیوی
  • تقویت نور چشم

برای کسانی که از ضعف بینایی رنج می برند و نور چشمان آن ها کم سو شده است، این ماده می تواند در این امر موثر واقع گردد.

  • درمان دلگیری و پریشانی
  • درمان انواع عفونت های رحمی که به صورت ترشحات ظاهر می شود
  • ضد سرطان

با استفاده از نوره می توانید از بروز سرطان سینه که خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، پیشگیری کنید.

نوره زرنیخ دار چیست

نوره زرنیخ دار نوره ای است که در داخل آن از زرنیخ سبز، طلایی و سوخته استفاده می شود. زرنیخ طلایی بهترین نوع زرنیخ بوده که عوارضی از جمله سوزش، قرمزی و جوش زدن را بعد از اصلاح ایجاد نمی نماید و از بهترین نوع زرنیخ به شمار می رود.

اگر قصد دارید که خودتان نوره درست کنید حتما از زرنیخ طلایی استفاده کنید. البته نوع سبز آن هم دارای خواص زیادی بوده که می توانید از مزایای بی شمار آن بهره مند شوید.

چرا باید از نوره استفاده کنیم؟

شما باید فقط یک بار از نوره استفاده  کنید تا متوجه شوید که چقدر آثار مفیدی را بر جای می گذارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم برای از بین بردن سودای اضافی بدن می توانید به نوره مالی بپردازید. یکی از آثار مخرب غلبه سوا ایجاد هموروئید در ناحیه مقعد است. این عارضه بیشتر در افرادی مشاهده می شود که دچار بیماری یبوست هستند. وقتی که فرد بیش از حد برای دفع زور می زند، عضلات ناحیه مقعد در این صورت فشار زیادی را تحمل می کنند و در نتیجه خون اضافی شبیه به گلوله ای کوچک در انتهای مقعد نمایان خواهد شد. در برخی افراد نیز زخم هایی در ناحیه مقعد ایجاد می شود. برای از بین بردن هر چند وقت یکبار بدن را نوره بزنید.

در روش های نوین با استفاده از لیزر و عمل جراحی هموروئید را در مراحل حاد از بین می برند.

  • نوره بدن را فربه می کند و باعث افزایش حجم بدن خواهد شد. اگر لاغر و نحیف هستید می توانید در کنار بهره مندی از رژیم غذایی برای افزایش وزن از نوره استفاده کنید.
  • برای کسانی که از بیماری پوکی استخوان رنج می برند، استفاده از این ماده بسیار توصیه می شود.

توجه به نکات زیر در هنگام استفاده از نوره الزامی است

  • اگر به این ماده حساسیت دارید پیشنهاد می کنیم که از آن استفاده نکنید. اگر نمی دانید که پوستتان حساس است یا خیر، می توانید تست حساسیت انجام دهید.
  • برای خانم های باردار استفاده از نوره در دوران بارداری مجاز نمی باشد مگر با توصیه پزشک.
  • نوره را ترجیحا در فضای باز استفاده کنید و یا درب حمام را در هنگام استفاده باز بگذارید تا دچار خفگی و حالت تهوع نشوید.
  • این ماده فقط برای استفاده موضعی کاربرد دارد و به هیچ عنوان نباید به عنوان ماده خوراکی مورد استفاده قرار گیرد. در صورت وارد شدن به حلق ممکن است خطر مرگ در کمین باشد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.