نوشیدن یک فنجان شیرقهوه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها کمک کرده و تأثیری مشابه با مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه داشته باشد.

مطالعه جدید محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان می‌دهد ترکیب قهوه با شیر حاوی آنتی اکسیدان و پروتئین‌هایی است که می‌تواند خواص ضدالتهابی سلول‌های ایمنی بدن را دوبرابر کند.

زمانی که باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا وارد بدن می‌شوند، سیستم ایمنی با استفاده از گلبول‌های سفید و مواد شیمیایی، واکنش نشان می‌دهد. این واکنش معمولاً به عنوان التهاب شناخته می‌شود. حالا محققان می‌گویند خوردن یک فنجان شیرقهوه به راحتی می‌تواند با خواص ضدالتهابی مانند میوه‌ها و سبزیجات داشته باشد و به افزایش قدرت ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها کمک کند.

ترکیب شیر با قهوه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

آنتی‌اکسیدان‌های معروف به پلی‌فنول‌ها برای سلامتی بدن انسان مفید هستند و در گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند. بدن انسان برای سلامتی به این آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز دارد. هنوز ناشناخته‌های بسیاری در مورد پلی‌فنل‌ها وجود دارد. برای مثال دانشمندان هنوز مطمئن نیستند وقتی این مواد با برخی مولکول‌های دیگر واکنش نشان می‌دهند، چه اتفاقی رخ می‌دهد.

در مطالعه جدیدی، محققان دپارتمان علوم غذایی با همکاری محققان دپارتمان دامپزشکی و علوم دامی دانشگاه کپنهاگ، رفتار پلی‌فنول‌ها را هنگام ترکیب با اسیدهای آمینه و بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها مورد بررسی قرار دادند. نتایج امیدوارکننده بود و نشان می‌داد زمانی که یک پلی‌فنول با یک اسید آمینه ترکیب می‌شود، می‌تواند قدرت سلول‌های ایمنی را افزایش دهد. به‌این‌ترتیب، چنین ترکیبی می‌تواند اثر مفیدی روی سلامت انسان داشته باشد.

پروفسور «ماریان نیسن لوند» از دپارتمان علوم غذایی دانشگاه کپنهاگ که سرپرستی این مطالعه را بر عهده دارد، می‌گوید: «تاکنون تحقیقات مختلفی در این زمینه روی حیوانات انجام شده است و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.»

مطالعات قبلی انجام‌شده توسط محققان نشان می‌دهد پلی‌فنول‌ها به پروتئین‌های موجود در محصولات گوشتی و شیر متصل می‌شوند. دانه‌های قهوه پر از پلی‌فنول و شیر نیز سرشار از پروتئین است. ترکیب این دو ماده نیز می‌تواند روی افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار باشد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.