آیا به دنبال از بین بردن چین و چروک‌های صورت خود هستید؟ آیا نمی‌دانید کدام راه درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت مناسب است؟ فیلر یا همان ژل و بوتاکس دو راهکار بسیار عالی جهت از بین بردن چین و چروک صورت بوده‌اند که افراد زیادی برای تزریق یکی از آن‌ها انتخاب می‌کنند. برای انجام این دو روش نیازی به عمل جراحی نبوده و آن‌ها را به عنوان روش‌هایی کم تهاجمی می‌دانند.

فیلر یا بوتاکس؟

افراد به هنگام مراجعه به کلینیک جهت از بین بردن چین و چروک‌های صورت خود با سوالات مختلفی رو به ‌رو می‌شوند. به عنوان مثال برخی نمی‌دانند تزریق بوتاکس بهتر است یا فیلر؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است اطلاعات جامع و کاملی از آن‌ها داشته باشید. تزریق طبیعی فیلر صورت یا همان ژل به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی شناخته می‌شود که افراد می‌توانند برای جوان سازی پوست از آن بهره ببرند. افراد با تزریق ژل یا همان فیلر می‌توانند چین و چروک خود را پر کنند و نواحی مورد نظر را حجم دهند. فیلرها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع پوست افراد متفاوت خواهند بود. تزریق فیلر کاربرد‌های مختلفی داشته که می‌تواند براساس نیاز افراد متفاوت باشد.

بوتاکس نیز یکی دیگر از تزریق‌هایی است که افراد برای جوان سازی پوست خود از آن استفاده می‌کنند. تزریق بوتاکس به طور کلی برای چین و چروک‌هایی مناسب خواهد بود که به صورت عمیق در پوست ایجاد شده‌‌اند. این چین و چروک‌ها به طور کلی برای افرادی است که کلاژن سازی در پوست آن‌ها متوقف شده است. کلاژن سازی پوست با افزایش سن در افراد متوقف گشته و باعث ایجاد چین و چروک‌های بسیار عمیق در پوست این افراد می‌شود. البته علاوه ‌بر این موضوع دلایل دیگری نیز سبب به وجود آمدن چین و چروک می‌گردند. دلایلی که هر کدام از آن‌ها در سنین مختلف خود را نشان خواهند داد.

اگر شما قصد دارید پوست خود را جوان کرده و این جوان سازی از طریق یکی از روش‌های تزریق بوتاکس یا فیلر است، باید در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید. انتخاب یکی از روش‌های فوق با توجه به نوع چین و چروک و عمق آن امکان‌پذیر خواهد بود.

کاربرد بوتاکس

بوتاکس یکی از روش‌های بسیار رایج و خاص در بین عموم مردم است که برای از بین بردن چین و چروک‌های بسیار عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوتاکس کاربرد‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • درمان و جلوگیری از پیشرفت چین و چروک‌های پوستی
  • درمان لبخند لثه‌ای
  • برطرف کردن چین و چروک‌های موجود در ناحیه گردن، چانه و دور لب‌ها
  • بهبود حالت چهره و ابرو
  • بالا بردن نوک بینی با استفاده از تزریق بوتاکس

علاوه ‌بر مواردی که در بالا قید شده بوتاکس کاربرد‌های دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می‌شوند.

  • درمان عرق با بوتاکس
  • بوتاکس دست و پا
  • درمان عرق صورت با بوتاکس
  • بوتاکس میگرن برای درمان سردرد‌های شدید، سردرد‌های خوشه ‌ای و…

کاربرد فیلر

فیلر‌ها برای پر کردن چین و چروک‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند در ناحیه‌های مختلفی تزریق شود. این تزریق برای جوان سازی و زیباسازی قسمت‌های مختلف استفاده خواهد شد. فیلر یا ژل کاربرد‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان چین و چروک پوستی
  • از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم
  • افزایش دهنده لب، گونه، چونه و پشت دست

ماندگاری فیلر بهتر است یا بوتاکس

اگر شما نیز قصد دارید چهره خود را جوان کنید؛ اما نمی‌دانید ماندگاری فیلر بهتر است یا بوتاکس و در انتخاب آن دچار سردرگمی شده‌‌اید، باید گفت که ماندگاری آن‌ها تاثیر بسیار مستقیمی با عمق چین و چروک‌ها دارد. علاوه ‌بر آن به عوامل دیگری مانند نوع پوست افراد، مهارت پزشک و نوع مواد موجود در کلینیک‌ها بستگی خواهد داشت. معمولا ماندگاری تزریق تخصصی بوتاکس در تهران در کلینیک‌های مختلف و معتبر در حدود ۹ الی ۱۲ ماه خواهد بود. همچنین ماندگاری تزریق فیلر با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند متغییر باشد. به طور کلی ماندگاری فیلر نیز بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

سخن پایانی

اگر به دنبال جوان سازی پوست خود و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی هستید به شما تزریق بوتاکس و فیلر را پیشنهاد می‌کنیم. تزریق تخصصی بوتاکس در تهران توسط کلینیک‌های مختلفی صورت می‌گیرد. کلینیک زیبایی کیمیا با سابقه چندین ساله به صورت تخصصی در حوزه پوست و مو، لیزر و ماساژ درمانی فعالیت دارد و بهترین خدمات را به شما زیباجویان ارائه می‌دهد. اگر شما به دنبال پاسخ سوال فیلر تزریق کنیم یا بوتاکس هستید باید به دنبال نوع چین و چروک‌های پوستی خود باشید. اگر چین و چروک‌های شما بسیار عمیق باشند تزریق بوتاکس می‌تواند انتخابی مناسب و دقیق به حساب آید؛ اما اگر چین و چروک‌های صورت شما عمیق نبوده و به صورت سطحی هستند، تزریق طبیعی فیلر برای شما مناسب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.