دکتر پژمان بختیاری‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هوشیاری حافظان سلامت، موارد بیماری مالاریای وارد شده به استان خوزستان که چهار نفر بودند و از استان‌های دیگر به خوزستان آمده بودند، به سرعت شناسایی شده و به موقع تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا، یکی از مهمترین اقدامات در روند کنترل و ممانعت از گسترش بیماری‌های واگیر است که با حساسیت و دقت بالای همکاران در نظام سلامت استان خوزستان این کار به خوبی انجام شده و بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار گرفته‌اند و تمام اقدامات لازم بر اساس دستورالعمل‌ ملی انجام شده است.

بختیاری‌نیا گفت: مبارزه با مالاریا یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های نظام سلامت کشور است که به طور مستمر و همه ساله اجرا می‌شود. بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری در درون استان خوزستان، تقویت و تشدید بیماریابی در کلیه شهرستان‌ها و همچنین مراقبت حشره‌شناسی و کنترل ناقلین در مناطق هدف پیوسته در حال انجام است. خوشبختانه تاکنون موردی از انتقال داخلی در استان خوزستان نداشته‌ایم و موارد شناسایی شده همگی در خارج از استان مبتلا شده بودند.

وی توصیه کرد: بیماری مالاریا به واسطه پشه آنوفل از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود بنابراین حفاظت فردی از نیش پشه و استفاده از پشه‌بند می‌تواند از ابتلا به بیماری منتقله از طریق حشرات از جمله مالاریا جلوگیری کند. در صورت سفر به مناطق جنوب شرقی کشور و بروز تب و لرز، سریعاً به نزدیکترین واحد بهداشتی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

مراقب خطر پنهان چربی عضلانی باشیم

۲۳۳۲۳۶

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.