به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، خون فرآورده‌ای بیولوژیک است که طول عمر مشخصی دارد و اینطور نیست که بتوانیم خون و فراورده‌های آن را با رعایت زنجیره سرما برای مدت طولانی نگهداری کنیم. بر همین اساس هم اهدای خون فرایندی است که باید به صورت مستمر انجام شود و اهداکنندگان خون باید اهدای خون را به صورت مستمر در برنامه خود قرار دهند.

بنابر اعلام اداره کل انتقال خون استان تهران، اهدای خون شرایطی دارد که باید رعایت شود که در ادامه می‌آید:

– حداقل سن اهداکنندگان خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن آنها ۶۵ سال است.

– حداقل وزن اهداکننده خون باید ۵۰ کیلوگرم باشد.

– همراه داشتن اصل کارت شناسایی اعم از شناسنامه، گواهینامه یا گذرنامه ضروری است و اهداکنندگان بار اول نیز باید حتما کارت ملی به همراه داشته باشند.

باید توجه کرد که فردی که دوبار در سال اهدای خون انجام دهد، به اهداکننده مستمر تبدیل می‌شود.

در عین حال زمانیکه برای اهدای خون مراجعه می‌کنید، درصورت وجود سابقه موارد زیر حتماً پزشک انتقال خون را در جریان قرار دهید:

در صورت داشتن آلرژی‌هایی نظیر تب یونجه و …، مصرف دارو، سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی، کبدی و …، سابقه تزریق خون و فرآورده‌های آن، سابقه غش، صرع و تشنج، سابقه اعتیاد به مواد مخدر تزریقی، سابقه اعمال جراحی، سابقه رفتارهای پر خطر مانند تماس جنسی خارج از چارچوب خانواده، سابقه خالکوبی، حجامت و تاتو، سابقه زردی یا یرقان در خود و خانواده و سابقه مسافرت به مناطق آندمیک مالاریا حتما پزشک انتقال خون را در جریان قرار دهید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.