سالم‌خبر: در حال حاضر میانگین نرخ ناباروری در کشور حدود ۲۰/۰۲ درصد از مردم کشور و معادل  سه و نیم میلیون نفر از جمعیت است.

محمد رضا صادقی، رئیس پژوهشگاه ابن سینا در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره بین المللی نگاهی جامع بر ناباروری، گفت: بیش از ۱۰ میلیون کودک در دنیا از طریق درمان ناباروری متولد شده اند. امروزه پزشکان بر این باورند که تمام زوجین بارور خواهند شد.

به گفته وی بارداری ممکن است سلامت مادر را تحت تاثیر قرار دهد و در دراز

در حال حاضر میانگین نرخ ناباروری در کشور حدود ۲۰/۰۲ درصد از مردم کشور و معادل  سه و نیم میلیون نفر از جمعیت است مدت دچار مشکلاتی شود. هم اکنون  هدف، تنها بارور کردن زوجین نیست؛ بلکه حفظ و ارتقای سلامتی مادر باردار و جنین سالم است.

او افزود: در حوزه درمان ناباروری حدود پنجاه متخصص از جمله غدد و روانشناسی مشارکت دارند که نتیجه تلاش تیم های پزشکی سلامت مادر و کودک بعد از تولد است.

سهیلا انصاری پور، دبیر علمی کنگره گفت: با سرعت پیشرفت علم در دنیا هر لحظه روش های جدیدی برای درمان بیماری ها شناسایی می شود.

به گفته وی بسیاری از مشکلات بیماران در بالین

رشد منفی جمعیت یک موضوع جدی محسوب می شود. برخی از کشورها با مهاجرت این چالش را جبران می کنند بر طرف و حل می شوند. بیماران هنگام مراجعه به پزشکان متخصص در خصوص نسخه های تجویزی سوالات متعددی را می پرسند.

او افزود: در حال حاضر بهتر است که طرز برخورد با بیماران نابارور متفاوت با سایر بیماران باشد. درمان ناباروری در واقع یک کار تیمی است.

علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: توسعه در هر اجتماعی مربوط به نیروی انسانی و الان موضوع افزایش جمعیت در کشور مطرح است. رشد منفی جمعیت یک موضوع جدی محسوب می شود. برخی

امروزه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که در گذشته این موضوع بیمه نبود و جزو کارهای لوکس پزشکی محسوب می شد از کشورها با مهاجرت این چالش را جبران می کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر میانگین نرخ ناباروری در کشور حدود ۲۰/۰۲ درصد از مردم کشور و معادل  سه و نیم میلیون نفر از جمعیت است. بر اساس آخرین بررسی ها درمان ناباروری تا حدود ۴۰ درصد موفقیت آمیز است. با حمایت مالی و اراده زوجین، حتما می توانند بچه دار شوند.

او افزود: امروزه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که در گذشته این موضوع بیمه نبود و جزء کارهای لوکس پزشکی محسوب می شد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.