سالم‌خبر: رئیس بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران، گفت: تحریم‌ها و رفتارهای سیاسی، باعث شده اقبال جهانی در این حوزه را از دست بدهیم و کشوری مثل ترکیه از ما جلو بیافتد و در جذب بیماران خارجی، گوی سبقت را از ما بگیرد.

محسن دالبند، در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت با اشاره به جایگاه ایران در جراحی‌های دهان و فک و صورت در منطقه، افزود: ما توانسته ایم با توجه به اساتید برجسته این

تحریم‌ها و رفتارهای سیاسی، باعث شده اقبال جهانی در این حوزه را از دست بدهیم و کشوری مثل ترکیه از ما جلو بیافتد و در جذب بیماران خارجی، گوی سبقت را از ما بگیرد حوزه، حرف اول را در منطقه بزنیم و جایگاه ویژه ای کسب کنیم. به طوری که بیماران زیادی از کشورهای منطقه برای درمان بیماری‌های دهان و فک و صورت، به ایران می آیند.

وی در عین حال به مشکلات و چالش‌های رشته جراحی دهان و فک و صورت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما یک سری رقبای سنتی در منطقه داریم که شاید زمانی که ما رشته جراحی دهان و فک و صورت را در ایران داشتیم؛ آنها هنوز این رشته را نداشتند، اما امروز توانسته اند از ما پیشی بگیرند.

عضو

کشور ترکیه هم در زمینه علمی و هم جذب بیماران خارجی، در حال سبقت گرفتن از ایران است هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به موانع و محدودیت‌های پیش رو در جذب بیماران خارجی اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها و رفتارهای سیاسی، باعث شده اقبال جهانی در این حوزه را از دست بدهیم و کشوری مثل ترکیه از ما جلو بیافتد و در جذب بیماران خارجی، گوی سبقت را از ما بگیرد.

وی ادامه داد: کشور ترکیه هم در زمینه علمی و هم جذب بیماران خارجی، در حال سبقت گرفتن از ایران است؛ به طوری که تا چند سال قبل و به دنبال سرنگونی رژیم صدام، کشور ایران

در سال‌های اخیر، کشور ترکیه با احداث بیمارستان‌هایی در نزدیکی مرز سلیمانیه عراق، بیماران این مناطق را جذب کرده است اولین مرجع بیماران عراقی بود.

دالبند افزود: در سال‌های اخیر، کشور ترکیه با احداث بیمارستان‌هایی در نزدیکی مرز سلیمانیه عراق، بیماران این مناطق را جذب کرده است.

وی با عنوان این مطلب که هیچ کشوری در منطقه حتی خود ترکیه نیز نمی‌تواند همپای ایران در رشته جراحی دهان و فک و صورت باشد، گفت: من خودم ۱۵ سال در غرب کشور بودم و هر روز، بیمارانی از عراق و سلیمانیه داشتیم که حالا همین بیماران دارند به سمت ترکیه شیفت پیدا می‌کنند./مهر

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.