سالم خبر: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازنگری آیین‌نامه مراکز مراقبت پرستاری در منزل فرایندهای اداری خود را طی می‌کند و به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش سالم خبر از وبدا، عباس عبادی در جمع مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، تامین اجتماعی، آزاد و نیروهای مسلح به تشریح برخی فعالیت‌های معاونت پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، ابلاغ آیین‌نامه پرستار پیگیر، تکمیل داشبورد مدیریت داده‌های پرستاری پرداخت.

وی با اشاره به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و برخی نگرانی‌ها و نقدها از روش اجرای این قانون، اظهار داشت: اجرای این قانون به عنوان یک مطالبه بزرگ همواره مورد درخواست جامعه پرستاری بود که دولت سیزدهم با حمایت‌های معنوی رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را اجرا کرد و به هر حال در سال اول اجرای این قانون هستیم و باید با خرد جمعی و تعامل و دلسوزی درون حرفه‌ای در صدد بازبینی و اصلاح آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن باشیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: پرستاران بدانند که شیرینی و حلاوت اجرای این قانون را لمس خواهند کرد.

وی با انتقاد از فعالیت پرستاران در بخش‌های غیرتخصصی، افزود: امروز در ۱۳ رشته فارغ التحصیل ارشد پرستاری داریم که ۳۵ درصد این همکاران در بخش های غیر تخصصی فعال هستند و به عنوان مثال ارشد پرستاری اطفال در سی سی یو و ارشد روانپرستاری در بخش غیرتخصصی فعالین می‌کنند که این موضوع باید با همکاری مدیران پرستاری ساماندهی شود.

عبادی افزود: در معاونت پرستاری در مورد این موضوع، طرحی در دست اقدام است که مشخص می‌کند پرستاران تخصصی در چه بخش‌های می‌توانند فعالیت کنند و درخواست داریم دانشگاه‌ها نیز متناسب با نیاز خود به پرستاران خواهان ادامه تحصیل اجازه ادامه تحصیل دهند یا در جذب نیروهای جدید نیز متناسب با تخصص مورد نیاز اقدام کنند.

عبادی، تبیین و آگاه سازی جامعه پرستاری نسبت به اقدامات و برنامه‌ها به ویژه تعرفه گذاری پرستاری را مهم دانست و افزود: تعامل و همکاری نهادهای صنفی پرستاری از جمله انجمن‌های علمی پرستاری و سازمان نظام پرستاری به عنوان بازوان مشورتی وزارت بهداشت برای رسیدن به اقدامات در این زمینه ارزشمند و راهگشا است.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.