مدیک بلاگ
سبک زندگی

نقش شرکت های دارویی در کنترل دیابت

سالم خبر: شرکت‌های دارویی بزرگ در مدیریت و کنترل دیابت در جامعه نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند

به گزارش سالم خبر، محمدرضا مهاجری تهرانی، فوق تخصص غدد و متابولیسم، تعداد مبتلایان دیابت در جهان را بیش از 500 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به این بیماری، احتمال می‌رود که در 20 سال آینده این تعداد به بیش از 700 میلیون نفر برسد.

طبق آمار به دست آمده در ایران حدود شش‌ونیم میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند که متاسفانه حدود نیمی از این افراد ابتلا خود به بیماری دیابت اطلاع ندارند. طبق آمار مربوط به مبتلایان به دیابت در کشور، آقایان حدود 10 درصد این افراد و خانم‌ها 11 درصد را شامل می‌شوند که اغلب بالای40 سال سن دارند. به همین میزان که افراد مبتلا به دیابت داریم به همان میزان هم افراد مبتلا به پیش‌دیابت داریم، یعنی میزان قندخون آنها بین 100 تا 125 است.

وی به برخی از علل مهم افزایش دیابت اشاره کرد و گفت: شیوع کووید 19 را می‌توان یکی از علل افزایش ابتلا به دیابت دانست، به طوری که در صورت ابتلا به بیماری کووید 19، احتمال بروز دیابت افزایش می‌یابد و برخی افراد هم به‌دلیل کم‌تحرکی ناشی از قرنطینه و نیز مراجعه کمتر به پزشک جهت انجام چکاپ روتین از ابتلا به دیابت خود بی اطلاع مانده اند و یا پیگیر بیماری خویش نبوده‌اند.

محمدرضا مهاجری تهرانی ادامه داد: شرکت نوو نوردیسک دیرزمانی است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین، موثرترین و علمی‌ترین شرکت‌های پیشگام در حوزه درمان و پیشگیری از ابتلا به دیابت فعال بوده است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این شرکت صدسال پیش با تولید انسولین، خدمت بزرگی به بشر در زمینه درمان دیابت کرده است و از آن موقع به بعد این شرکت گام‌های بزرگی را در زمینه درمان دیابت برداشته است که می‌تواند به درمان و آموزش افراد دیابتی کمک شایان توجهی کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت، با توجه به تأثیرگذاری و پیشینه قوی در زمینه دیابت می‌تواند در درمان، آموزش و پیشگیری از ابتلا به دیابت نقش مهمی ایفا کند و در برخی موارد حتی از دانشگاه‌ها هم پیشروتر باشد و حتی به کمک پزشکان و پرستاران در درمان این بیماری بیاید.

دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی در پایان گفت: آمار ابتلا به دیابت در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است ولی در کشورهای توسعه‌یافته سیر نزولی طی می‌کند . متاسفانه اکنون در کشورهای در حال توسعه‌، کمتر از 30 درصد به امر کنترل دیابت توجه می‌شود در حالی که این آمار در کشورهای توسعه‌یافته به 70 درصد می‌رسد.

در ادامه دکتر سعید کلباسی، رئیس هئیت‌مدیره انجمن دیابت ایران، گفت: دیابت در ایران متاسفانه از زمان شیوع بیماری کووید 19 روند صعودی را طی می‌کند. زیرا خود بیماری کرونا و داروهایی که برای درمان این بیماران استفاده می‌شود می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به دیابت شود. با شیوع بیماری کرونا، تحرک افراد کاهش‌ یافته که همین موضوع، سبب بروز افزایش وزن و دیابت می‌شود. درنتیجه میزان نیاز افراد به استفاده از درمان‌های جدید و همچنین مصرف انسولین افزایش پیدا کرده است.

این فوق تخصص غدد متذکر شد: برای نزولی کردن روند دیابت و پیشگیری از ابتلا در کشور نیازمند توجه و عزم ملی به‌خصوص از سمت وزارت بهداشت، بیمه‌ها و رسانه‌ها هستیم که با اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در سطوح مختلف مانند دانشگاه‌ها ، شهرداری‌ها و سایر نهادها این زنگ خطر جدی را در جامعه گوشزد کنیم.

وی اظهار کرد: شرکت نوو نوردیسک با صد سال سابقه در تولید دارو، آموزش و غیره در زمینه دیابت کمک‌های زیادی کرده است.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم بیان کرد: محصولات شرکت نوو نوردیسک از نگاه پزشکان به‌خصوص متخصصان غدد، دارای کیفیت بالا است، زیرا این شرکت در تلاش بوده که بهترین و جدید‌ترین دارو‌ها را برای درمان مبتلایان به بیماری دیابت تولید کند. این شرکت، پیشرو در زمینه تولید انسولین بوده است.

وی افزود: شرکت نوو نوردیسک با تولید انسولین‌های جدید و انتقال دانش، کمک شایانی را در زمینه مدیریت دیابت کرده است.

کلباسی گفت: نوو نوردیسک از جهت آموزشی نیز کمک‌های لازم را با‌ برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بیماران، پزشکان و پرستاران می‌رساند که برای افزایش سطح آگاهی در پرسنل درمان و همچنین بیماران بسیار ارزشمند است.

نوو نوردیسک در سال 1923 در دانمارک تاسیس شد و دو سال بعد از کشف انسولین، به تولید و عرضه این داروی حیاتی در اسکاندیناوی پرداخت. اکنون صد سال بعد از تاسیس، شرکت نوو نوردیسک با ارائه داروهای دیابت به سراسر جهان و همینطور ارائه آموزش همگانی، نقش مهمی در مدیریت دیابت در دنیا ایفا می‌کند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

هزینه دارویی بیماران دیابتی افزایش یافته است؛ دو قلم انسولین

پزشک
2 ماه قبل

ثبت نام بیش از 800 هزار نفر در صندوق بیماری های خاص

پزشک
1 سال قبل

ماجرای کاملا دروغ

پزشک
10 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل