مدیک بلاگ
اخبار سلامت

سازمان جهانی بهداشت: یک نفر از هر شش بزرگسال دچار ناباروری هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین از یواس‌ای تودی سازمان جهانی بهداشت در این گزارش می‌گوید این یافته جدید بر «نیاز فوری برای افزایش دسترسی به مراقبت‌های درمانی ارزان‌قیمت و با کیفیت بالا برای ناباروری تاکید می‌کند.»

این سازمان همچنین تخمین‌های جدیدی را گزارش کرده است که نشان می‌دهند تفاوت‌ چندانی از لحاظ شیوع ناباروری در میان مناطق گوناگون وجود ندارد و میزان‌های آن در در میان همه کشورها و سطوح درآمدی همانندی دارد.

پژوهش‌های قبلی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها آمریکا نشان داده‌اند که یک زن از هر ۵ زن در ایالات متحده که در فاصله ۱۵ تا ۴۹ سال هستند و سابقه قبلی به دنیا آوردن نوزاد ندارند، پس از یک سال تلاش نمی‌توانند باردار شوند که تعریف ناباروری شمرده می‌شود. عوامل مربوط به هم زنان و هم مردان ممکن است در ناباروری نقش داشته باشند.

کارشناسان می‌گویند این شمار بالای گزارش‌شده بوسیله سازمان جهانی بهداشت آنها را شگفت‌زده نکرده است و ارقام واقعی ممکن است حتی بالاتر باشند. قبلا میزان شیوع ناباروری در جهان یک در هشت گزارش شده بود، در حالیکه اکنون این رقم به یک در پنج افزایش یافته است.

کارشناسان همچنین تاکید می‌کنند که با اینکه شیوع ناباروری در میان کشورها مشابهت دارد، اما بررسی میزان دسترسی مراقبت‌های درمانی در کشورهای هم در این باره بسیار مهم است.

به گفته کارشناسان مراقبت باروری در بسیاری از نقاط جهان می‌تواند بسیار پیچیده باشد. کشورها و مناطق متفاوت قوانین و مقررات متفاوتی درباره مراقبت باروری دارند که دسترسی به درمان‌های مورد نیاز را برای افراد پیچیده‌تر می‌کند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

کشف بیش از ۴۰۰۰ داروی کمیاب و حیاتی از یک دلال در شمال تهران

پزشک
1 سال قبل

واردات مجاز ۴ محصول تراریخته به کشور/ وضعیت کشت این محصولات در ایران

پزشک
12 ماه قبل

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال آینده

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل