داشتن پوست صاف و زیبا، اصلی‌ترین فاکتور زیبایی به حساب می‌آید و عواملی مثل افزایش سن، خواب کم، خوابیدن با آرایش، آلودگی، عدم مراقبت از پوست و … باعث پدید آمدن چین‌وچروک، سیاهی و گودی زیر چشم می‌شوند.

اهمیت دادن به خواب کافی، رعایت رژیم غذایی و مراقبت‌های پوستی از جمله اقداماتی هستند که به رفع سیاهی و گودی زیر چشم کمک می‌کنند اما این اقدامات، اثر موقتی دارند. رفع گودی زیر چشم با تزریق فیلر، یک راهکار راحت با ماندگاری بالاست که به شما برای حل این مشکل کمک می‌کند. اگر می‌خواهید راجع به تزریق فیلر برای رفع پف، گودی و سیاهی زیر چشم اطلاعات کسب کنید این مطلب را تا انتها بخوانید.

چه عواملی باعث به وجود آمدن گودی زیر چشم می‌شوند؟

با افزایش سن، عضلات نگه‌دارنده پلک و ساختارهای بافتی آن ضعیف شده و پوست شروع به افتادگی می‌کند. با افزایش سن تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید کاهش می‌یابد و این عوامل باعث می‌شوند که زیر چشم‌ها دچار گودی شود.

بد نیست بدانید که موارد زیر نیز باعث به وجود آمدن گودی زیر چشم می‌شوند:

  • کمبود خواب
  • حساسیت
  • مصرف سیگار و دخانیات
  • وراثت
  • عدم رعایت تغذیه سالم
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • در معرض نور خورشید قرار گرفتن
  • استرس و اضطراب شدید

روش‌های جلوگیری از گودی زیر چشم

بهترین راه برای جلوگیری از گودی زیر چشم، پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم است. با این‌کار تا حدودی می‌توانید مانع از ایجاد گودی در زیر چشم‌های خود شوید. کاهش مصرف نمک و خوردن مایعات کافی، عدم مصرف سیگار، خواب کافی، دوری از مواد حساسیت‌زا، کمپرس یخ، استفاده از کرم‌های دور چشم، انجام ماساژهای مربوط به چشم، مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و… عوامل کمک‌کننده‌ای برای جلوگیری از این مشکل هستند. اما همان‌طور که در ابتدا گفتیم این موارد اثر موقتی دارند و برای این‌که بتوانید به صورت دائمی و ماندگار از شر گودی زیر چشم خلاص شوید، باید از اقدامات زیبایی کمک بگیرید. یکی از این اقدامات تزریق فیلر است.

تزریق فیلر برای رفع گودی زیر چشم

بهترین و موثرترین راه برای رفع گودی زیر چشم، تزریق فیلر است. فیلرها موجب افزایش رطوبت پوست شده و انعطاف‌پذیری آن را افزایش می‌دهند. این روش بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد و به صورت دوره‌ای تزریق آن باید تکرار شود. ماندگاری فیلرها به عوامل مختلفی مثل رعایت سبک زندگی سالم، نوشیدن آب کافی، خواب راحت و … بستگی دارد. شما با رعایت این موارد بعد از تزریق می‌توانید ماندگاری آن را بیشتر کنید. اما جدا از این نکات؛ کیفیت فیلر تزریق شده در ماندگاری آن بیشترین تاثیر را دارد. به همین دلیل اگر برای رفع این مشکل تصمیم به تزریق فیلر گرفتید، به کیفیت و برند آن دقت کنید. فیلرهای اینووسنساز بهترین و باکیفیت ترین فیلرهای موجود در بازار هستند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

انواع فیلرهای زیر چشم

اسید هیالورونیک، اسید پلی ‌لاکتیک و هیدروکسی آپاتیت کلسیم انواع فیلرهایی هستند که برای تزریق استفاده می‌شوند و رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها، اسید هیالورونیک است. فیلر سیلک اینووسنس از جمله فیلرهای با کیفیت موجود در ایران است که برای تزریق در ناحیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه انجام تزریق فیلر به چه صورت است؟

در مرحله اول پزشک متخصص باید شما را معاینه کند و بر اساس نیاز شما، بهترین روش تزریق و فیلر را به شما معرفی کند. تزریق فیلر یک روش غیرتهاجمی است و بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. این تزریق نیاز به بیهوشی ندارد و تنها با یک بی‌حسی موضعی قابل انجام است. بعد از تزریق، پزشک ناحیه مورد نظر را به آرامی ماساژ می‌دهد تا ژل، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. در طول این عمل، مراجعه‌کننده احساس درد ندارد و تنها ممکن است سوزش خفیف و تورم بعد از تزریق به وجود آید.

مراقبت‌های تزریق ژل زیر چشم

برای به حداقل رساندن عوارض و گرفتن بهترین نتیجه باید قبل و بعد از تزریق، یک‌سری نکات مراقبتی را انجام دهید. به عنوان مثال؛

  • برای کاهش کبودی؛ هفت روز قبل از تزریق از داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده مثل آسپرین، ناپروکسن، ایبوپروفن، ویتامین Eو روغن ماهی استفاده نکنید.
  • مصرف الکل و استعمال دخانیات تاثیر بدی روی روند بهبود دارند، پس تا جای ممکن، از مصرف آن‌ها (حداقل یک هفته قبل و بعد از تزریق) خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم بعد از تزریق به صورت مکرر در روز، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید.

مزایا و عوارض تزریق ژل زیر چشم

فیلرهای هیالورونیک اسیدی با ایجاد رطوبت در پوست و با تولید کلاژن، خطوط، چین‌وچروک، گودی و سیاهی زیر چشم را از بین می‌برند و به ناحیه‌های تزریق شده، حجم می‌دهند. برای همین اکثر مراجعه‌کنندگان بعد از تزریق چهره‌ای شاداب و سرحال دارند. علاوه بر شادابی چهره و از بین رفتن گودی و سیاهی زیر چشم، مشاهده فوری نتیجه، از مزایای اصلی این عمل است.

تزریق فیلر هیچ خطری به همراه ندارد و نهایت به کبودی و تورم بعد از تزریق ختم می‌شود. این دو مشکل در اکثر مواقع بعد از گذشت یک یا دو روز از بین می‌روند و تنها در بعضی افراد ممکن است تا 10 روز بعد از این تزریق طول بکشد. البته در موارد بسیار نادری اگر تزریق توسط فرد بی‌تجربه و غیرمتخصص انجام شود، ممکن است باعث بروز عوارض جبران ناپذیری همچون کوری چشم شود. برای همین هم حتما باید از فیلر باکیفیت و پزشک متخصص برای این‌کار استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم به صورت کلی اطلاعاتی راجع به دلیل به وجود آمدن گودی و سیاهی زیر چشم و مزایا و معایب تزریق فیلر برای زیر چشم ارائه نماییم. همان‌طور که گفتیم مراجعه به پزشک متخصص و استفاده از فیلرهای معتبر و باکیفیت بسیار اهمیت دارد. فیلرهای اینووسنس با کیفیت موادی که در آن‌ها به کار رفته و ساخته شده‌اند، می‌توانند بهترین گزینه برای انجام این اقدامات زیبایی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع فیلر اینووسنس به سایت این مجموعه به آدرس https://inovosense.com/ مراجعه نمایید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.