مدیک بلاگ
سلامت

رسوایی در بیمارستان دولتی! /فروش سرم های بیمارستانی و کارت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اعضای یک باند حرفه ای که سرم های مرکز درمانی را با آمبولانس بخش خصوصی از بیمارستان دولتی خارج می کردند و در استان های دیگر کشور به فروش می رساندند در حالی توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند که ریشه یابی این ماجرا به فروش کارت واکسن کرونا و گوشی های سرقتی رسید.

چند روز قبل یکی از مدیران انبار دارویی یکی از بیمارستان های بزرگ دولتی مشهد، کمبود هزار و 500 سرم بیمارستانی را در آمار و ارقام دارویی گزارش داد و به این ترتیب پلیس برای بررسی موضوع وارد ماجرا شد. بررسی های مقدماتی که با دستورهای ویژه قاضی شعبه 202 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به انبار دارویی بیمارستان مذکور کشید، بیانگر آن بود که تعداد زیادی حواله های جعلی و بدون مهر در مرکز درمانی ثبت شده است. پیگیری این سرنخ با استفاده از فناوری های نوین پلیسی، دو کارمند باسابقه بیمارستان را در مظان اتهام قرار داد.بنابراین دو کارمند این مرکز درمانی بازداشت و به مقر انتظامی منتقل شدند. بازجویی های فنی از دو متهم 42 ساله، پای راننده آمبولانس بخش خصوصی را نیز به پرونده گم شدن سرم ها گشود و مشخص شد آن ها باندی حرفه ای را در بیمارستان دولتی تشکیل داده و از مدت ها قبل در حالی به خلافکاری روی آورده اند که یکی از کارمندان بیمارستان سابقه سرقت نیز در پرونده سیاه خود دارد. افشای این موضوع، اهمیت پرونده مذکور را دوچندان کرد و این گونه ماجرای سرم های بیمارستانی وارد مرحله جدیدی شد.

همزمان با بازبینی دوربین های مداربسته توسط افسران زبده کلانتری احمدآباد مشهد، سرنخ هایی از جرایم دیگر اعضای این باند به دست آمد و بررسی ها به شیوه نامحسوس زیرنظر مستقیم مقام قضایی ادامه یافت. تحقیقات پلیس حکایت از آن داشت که کارمندان متخلف با حواله های جعلی، دارو و سرم را از انبار بیمارستان خارج کرده اند، سپس این اقلام را تحویل کارمند بخش خصوصی (راننده آمبولانس) داده اند و او نیز محموله های دارویی را از بیمارستان خارج کرده و در استان های سیستان و بلوچستان، فارس و کردستان در بازار آزاد به فروش رسانده است.

از سوی دیگر کنکاش های دقیق تر پلیس از ماجرای فروش کارت واکسن به شهروندان نیز پرده برداشت و مشخص شد که اعضای این باند حرفه ای در هنگام همه گیری کرونا، مبالغی را از 300 تا 700 هزار تومان از متقاضیان دریافت کرده و کارت واکسن کرونا را بدون تزریق واکسن به آن ها فروخته اند.

با افشای زوایای پنهان از خلافکاری های متهمان، نیروهای انتظامی با دستور مقام قضایی سومین متهم پرونده را نیز دستگیر کردند و مخفیگاه او را مورد بازرسی قرار دادند. در این عملیات علاوه بر کشف تعدادی سرم های بیمارستانی، 80 دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و 100 دستگاه گوشی تلفن همراه ساده از مخفیگاه وی کشف شد و به مقر انتظامی انتقال یافت. بررسی های بیشتر در این باره نشان داد که تعدادی از گوشی های مذکور که سریال های آنان مخدوش نشده بود، سرقتی هستند به همین دلیل ماجرای کارمندان متخلف ابعاد دیگری پیدا کرد، اما متهم یاد شده که بهیار بخش خصوصی است، در بازجویی ها مدعی شد، تلفن های مکشوفه به پدر خانمش تعلق دارد که حدود دو ماه قبل دار فانی را وداع گفته است.

اگرچه بررسی سوابق پدر خانم متهم در بانک اطلاعاتی مجرمان نشان داد که وی سابقه کیفری در زمینه مالخری داشته است، اما اهمیت این پرونده موجب شد تا سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) دستورهای محرمانه ای برای بررسی همه زوایا و ابعاد این ماجرا صادر کند.تحقیقات این پرونده حساس در حالی ادامه دارد که اعضای این باند با صدور قرار قانونی مناسب از سوی قاضی شعبه 202 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد روانه زندان شدند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

سند/ شرط داروساز بودن مؤسس داروخانه ها برداشته شد

پزشک
7 ماه قبل

فواید کپسول هیرویت

پزشک
1 سال قبل

زنگ خطر کمبود متخصص بیهوشی در کشور

پزشک
10 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل