مدیک بلاگ
اخبار سلامت

داشتن پزشک خانواده برای مردم اجباری نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سید محمد پورحسینی اظهار داشت: اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع با جدیت از سوی وزارت بهداشت دنبال می‌شود و قرارگاهی نیز در همین زمینه تشکیل شده که کارگروه‌های مختلفی فعالیت دارند و ساختار استانی نیز راه اندازی شده است.

وی افزود: برای اجرای بهتر پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیاز به هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که در اجلاس مشهد، ۴ کارگاه و کارگروه شامل تأمین منابع مالی، بهداشت یا سطح یک، نظام ارجاع یا سطح دو و همچنین زیرساخت‌های الکترونیک و فناوری اطلاعات تشکیل و مباحث زیادی مطرح و بررسی شد.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: در کارگروه‌های اجلاس، نظرات دانشگاه‌ها اخذ و با مشارکت فعال معاونین وزارت بهداشت، بررسی شد. همچنین مباحثی از جمله نقش دارو و تجهیزات و نیز پژوهش در اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع بررسی شد. پزشکی خانواده از دی ماه در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر اجرایی شده و همه در وزارت بهداشت بر اجرای این طرح در سراسر کشور، تاکید دارند البته اجرای این طرح مرحله به مرحله و تدریجی خواهد بود.

پورحسینی خاطرنشان کرد: در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، تجارب، مشکلات، چالش‌ها و راهکارهای اجرای پزشکی خانواده در دو استان فارس و مازندران به تفصیل ارائه شد و امیدواریم که با اجرای این طرح، تکالیف برنامه‌ای را انجام دهیم و در راستای تأمین و ارتقای سلامت مردم گام برداریم.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی برای اجرای بهتر پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات در نظر گرفته شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده، بخش عمده کشور تحت پوشش اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع قرار گیرند، البته مردم اجباری برای این طرح‌ها نخواهد داشت اما با مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده امیدواریم افرادی که از مسیر ارجاع الکترونیک و پزشکی خانواده مراجعه می‌کنند، بتوانند خدمات شایسته ای را دریافت می‌کنند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

خانواده موفق از دیدگاه روانشناسی

پزشک
1 سال قبل

کدام خانوارها بیشتر برای سفر هزینه می‌کنند؟

پزشک
1 سال قبل

بیمه‌شدگان اصلی چه کسانی را می‌توانند بواسطه خود بیمه کنند؟

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل