اگر می خواهید با عفونت ها و درد کلیه مبارزه کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید. سرکه سیب یک عفونت زدای بسیار موثر و قوی بوده که اگر با غذاها ترکیب شود می تواند تا مدت زمان چند روز عفونت ها را از بین ببرد. اما باید بدانید که چطور باید سرکه سیب را برای کلیه و امراض داخلی شکم مصرف کرد. در ادامه با دکتر چک همراه باشید تا بیشتر در رابطه با سرکه سیب و سنگ کلیه صحبت کنیم.

سرکه سیب هیچ گاه نباید به صورت خام مصرف شود زیرا فرد را با معده درد مواجه می سازد و آن گاه باید برای درمان معده درد خود نزد پزشک مراجعه کند. حتما در هنگام استفاده از سرکه سیب باید آن را با آب مخلوط نمایید. نسبت ترکیب هم باید 1 به 3 باشد. به عبارتی دقیق تر، داخل یک لیوان به میزان یک سوم ظرفیت آن سرکه سیب بریزید و مابقی ظرفیت لیوان را از اب پر نموده و میل کنید.

چرا سرکه سیب برای کلیه مفید است؟

کلیه محل پاکسازی مواد زائد بدن است و این مواد زائد را از طریق ادرار به بیرون از بدن هدایت می کند. حال تجسم کنید که مواد زائد داخل کلیه ها بماند و به تدریج به سلامت کلیه ها آسیب زند. در آن موقع چه اتفاقی می افتد؟ شما باید از این دکتر به آن دکتر و از این بیمارستان به آن بیمارستان به دنبال علاج کلیه های خود باشید.

توجه: تمام خواص سرکه سیب را در این مقاله بخوانید.

ساده ترین راه برای محافظ از کلیه ها سرکه سیب است. البته در خوردن آن زیاده روی نکنید. هر چیزی که بیش از حد مصرف شود، منجر به بیماری خواهد شد. سرکه باعث عدم رسوب گذاری در کلیه ها شده و از بروز سنگ کلیه جلوگیری خواهد کرد. از دیگر فواید سرکه سیب برای بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان مشکلات گوارشی
  • درمان انواع دردهای شکمی
  • درمان عفونت های واژن
  • درمان زگیل تناسلی
  • موثر در هضم غذا
  • برای افراد دیابتی بهترین انتخاب است. زیرا موجب کاهش قند خون شده و از انباشت گلوکز پیشگیری خواهد کرد.

طریقه مصرف سرکه سیب برای کلیه درد

اول از همه آگاهی پیدا کنید که با خوردن سرکه سیب دچار هیچگونه حساسیتی نخواهید شد و با داروهایی که استفاده می کنید تداخل ندارد.

  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل یک لیوان آب ریخته و میل کنید.
  • 2 الی 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل سالاد بریزید و به عنوان چاشنی استفاده کنید.
  • با سرکه سیب، می توانید سرکه انگبین درست کنید و آن را به عنوان شربت میل کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و روغن نارگیل را داخل یک لیوان آب گرم ریخته و سپس با قاشقی ترکیب را مخلوط نموده و میل کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل آب ولرم ریخته و مخلوط کنید و سپس 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی را به ترکیب اضافه کرده و میل کنید.

نکته) بهتر است که قبل از خوردن وعده های غذایی اصلی سرکه سیب مصرف گردد.

درمان سنگ کلیه با سرکه سیب

سنگ کلیه بسیار ناراحت کننده بوده و افراد معمولا از شدت درد حتی نمی توانند خواب راحتی داشته باشند. اگر به صورت ژنتیکی و خانوادگی کلیه شما سنگ ساز است، باید به دنبال روش های پیشگیرانه باشید تا دچار کلیه درد نشوید.

نمی دانم شنیده اید یا نه که آب لیمو برای دفع املاح کلیه ها بسیار مفید است. اما حالا اگر این ماده را با سرکه سیب و آب مصرف کنید قطعا معجزه خواهید دید. البته باید میزان مصرف شما روند تداومی داشته باشد.

  • یک چهارم لیوان آب لیمو
  • یک چهارم لیوان روغن زیتون
  • 1 قاشق غذا خوری سرکه سیب
  • 5 لیوان آب

آب لیمو وروغن زیتون را ترکیب نمایید و پس از سپری شدن 30 دقیقه آن را داخل آب بریزید و سپس 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به آن اضافه نموده و ترکیب را میل کنید.

چرا ترکیب آب لیمو و سرکه سیب برای دفع سنگ کلیه موثر است؟

آب لیمو از رشد سنگ های کلیه جلوگیری خواهد کرد و به دفع املاح کمک می کند. روغن زیتون را به این دلیل مورد استفاده قرار دادیم تا عبور سنگ ها به آسان ترین حالت ممکن انجام شود. به عبارتی نقش روان کننده را بر عهده دارد.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که کلیه مواد را به حالت ارگانیک و طبیعی تهیه کنید و از خرید آب لیموهای بازاری و سرکه سیب صنعتی خودداری نمایید. روغن زیتون هم بهتر است که به صورت طبیعی تهیه شود.

پس به راحتی می توانید خودتان در خانه و با روش های خانگی سنگ کلیه را با سرکه سیب از بین ببرید. در صورتی که اندازه ها بسیار بزرگ باشند، شاید روش های خانگی کارساز نباشد.

سوالات متداول

آیا سرکه سیب برای کلیه مضر است؟

خیر مضر نیست. بلکه به پاکسازی کلیه ها از سنگ، عفونت و آلودگی کمک بسیار زیادی می نماید. در صورتی که بیش از حد استفاده شود، ممکن است مضر باشد.

آیا سرکه سیب قند دارد؟

برای افراد دیابتی و کسانی که قند خون بالایی دارند، بسیار توصیه می گردد. مصرف سرکه سیب باعث کاهش قند خون می شود.

آیا سرکه سیب لاغر کننده است؟

بله سرکه سیب موجب چربی سوزی خواهد شد. این ماده حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان و پروبیوتیک بوده و موجب کاهش چربی های دور شکم می شود.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.