مدیک بلاگ
سلامت

خواص درمانی و شگفت انگیز چای «گانودرما» برای سلامتی

مصطفی مریدی با اشاره به این‌که چای گانودرما یا چای ریشی، چایی است که از قارچ‌های خشک یا پودر شده گانودرما تهیه می‌شود، اظهار کرد: برای تهیه چای گانودرما بهتر است که از قارچ‌های گانودرمایی که دارای رنگ سرخ هستند استفاده کنید.

وی ادامه داد: این نوع قارچ‌ها دارای ترکیبات مؤثر و فعال و دارای سطح بالایی از موادی نظیر بتاگلوکان، پلی ساکاریدهای محلول در آب و جدای از این موارد تری‌ترپن‌ها هستند که همگی آن‌ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و بالطبع دارای قدرت تحریک سلامت هستند.

مریدی در رابطه با مزایای بهداشتی ناشی از مصرف چای گانودرما، عنوان کرد: به طور کلی فواید ناشی از مصرف این چای عبارت از اثر آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش فشار خون و بهبود فرآیند کاهش وزن و موارد دیگر است.

این کارشناس گیاه پزشکی با اشاره به این‌که این چای پرخاصیت باعث تحریک و بهبود کارایی سیستم ایمنی می‌شود، بیان کرد: با توجه به خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌وایرال باعث کاهش احتمال ابتلای به عفونت به خصوص در دستگاه گوارش و روده خواهد شد.

وی عنوان کرد: در مطالعات مختلفی که در آن خواص قارچ گانودرما بررسی شده نشان داده که مواد تشکیل دهنده آن در کاهش و کنترل فشار خون و متعاقب آن پیشگیری از ابتلای به تصلب شرایین آترو اسکلروزیس، حملات قلبی و سکته قلبی نقش مؤثری دارد.

مریدی بیان کرد: ترکیبات آنتی اکسیدانی که در این ماده غذایی وجود دارد با توجه به خواص مؤثر خود می‌تواند رشد تومور در بدن افراد مصرف کننده را متوقف و در نتیجه باعث پیشگیری در ابتلای به سرطان می‌شود.

این کارشناس گیاه پزشکی ادامه داد: چای گانودرما با توجه به ویژگی‌های خود می‌تواند باعث تحریک هضم و در نتیجه بهبود در کارایی متابولیسم و در نتیجه جذب مواد مغذی شده و در نهایت به هرچه بهتر بودن رژیم غذایی و کاهش وزن در شما کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خاصیت سم‌زدایی از طریق افزایش ادرار و پیشگیری از جذب و ذخیره مواد نامناسب در بدن چای گانودرما، عنصری مؤثر برای سم‌زدایی مؤثر خطرناک از خون و کبد است.

مریدی ادامه داد: خواص بهبود دهنده کارایی سیستم ایمنی، به جز بالابردن ضریب امنیت بدن، در کاهش حساسیت و آلرژی نقش مؤثری دارد.

این کارشناس گیاه پزشکی افزود: جدای از خواص مؤثری که این ماده غذایی و چای آن برای بدن دارد ممکن است باعث حساسیت و ایجاد عوارضی جانبی در فرد مصرف کننده شود، از جمله این عوارض محتمل خشکی دهان، گلو، سینوس‌ها و همچنین التهاب معده و وجود خون در مدفوع شخص مصرف کننده است.

بیشتر بخوانید:

چگونه در محل کار تغذیه سالمی داشته باشیم؟

سالم‌ترین روغن‌های خوراکی برای پخت و پز کدامند؟

۲۳۳۲۳۶

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

بهترین راه برای داشتن کبد سالم

پزشک
12 ماه قبل

هشدار؛ ارتباط رژیم غذایی تند و پرادویه با خطر ابتلا

پزشک
12 ماه قبل

توصیه‌ای ساده برای جلوگیری از مرگ زودهنگام

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل