امروزه تزریق ژل لب یکی از روش های پرطرفدار برای زیبایی و جوان سازی پوست صورت می باشد. تزریق ژل عوارض و خطراتی برای بدن ندارد زیرا هیالورونیک اسید به کار رفته در ژل یکی از عناصری است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می کند. ژل به عنون حجم دهنده لب و گونه و همچنین پرکننده چین و چروک های صورت مورد استفاده بوده و جوانی و زیبایی صورت را به ارمغان می آورد. تزریق ژل بسیار آسان و راحت می باشد ولی باید در نظر گرفت که تزریق آن در کلینیک های معتبر انجام شود.

تزریق ژل لب و بهترین برند و مارک ژل لب

ژل یکی از روش های پرطرفدار برای زیبایی و جوانی در خانم ها می باشد. به دلیل وجود هیالورونیک اسید در ژل لب که این ماده به طور طبیعی در بدن نیز تولید می شود عوارض و خطری برای بدن ندارد. ژل با حجم دهندگی نقاط مختلف صورت مانند لب و گونه و همچنین با پر کردن چین و چروک صورت مانند خط اخم خط خنده و یا چروک دور چشم موجب زیبایی و جوانی در بانوان می شود.
با افزایش سن میزان کلاژنی که در بدن تولید می شود به طور طبیعی کاهش می باید و همين امر موجب افتادگی لب و چین و چروک شدن پوست صورت می شود، ژل لب به دلیل دارا بودن کلاژن، کمبود کلاژن پوست را جبران کرده و موجب جوانی صورت و زیبایی می شود. میزان ماندگاری ژل لب با توجه به نوع آنها متفاوت می باشد برای مثال ژل والور جدید ترین نوع ژلی است که 18 ماه ماندگاری دارد. ژل ها را با توجه به نوع و میزان ماندگاری آنها می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

ژل رستیلن و ژوویدرم که رایج هستند 6 ماه ماندگاری دارند
والور 18 ماه، ولبلا 12 ماه و کلاژن 3 ماه ماندگاری دارد.
از بهترین برند و مارک ژل لب می توان مارک های ژل ژوویدرم، ژل تئوسیال، ژل رستیلن، ژل استایلج، ژل لب پرفکتا و ژل لب بلترو اشاره کرد.

راه های جایگزین ژل

از راه های جایگزین ژل لب می توان به تزریق چربی و یا بوتاکس که متداول ترین روش هستند اشاره کرد، استفاده از پروتز و یا جراحی صورت یکی دیگر از روش هایی است که برای جایگزین کردن ژل از آن استفاده می شود. همچنین لیفت نخ یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی است که با بی حس کردن انجام می شود در حالی که تزریق ژل نیازی به بیهوشی و یا بی حسی ندارد.

اقدامات و مراقبت های قبل از تزریق

اگر شما جز افرادی هستید که قصد تزریق ژل را دارید باید قبل از هر کاری در مورد نحوه تزریق همچنین مواد به کار رفته در آن اطلاعاتی را کسب کرده سپس به یک کلینیک مراجعه کنید و با پزشک متخصص جراحی های زیبایی در مورد آن مشورت کنید. موارد زیر از جمله مراقب هایی است که باید قبل از تزریق آنها را رعایت کنید:

از انجام فرایند های دندانی مانند جرم گیری و یا سفید کردن به مدت 3 تا 4 هفته قبل از تزریق خودداری کنید

از تزریق واکسن به مدت چند روز قبل از تزریق اجتناب کرده همچنین افرادی که به تبخال دچار بوده اند باید قبل از تزریق به پزشک مراجعه کرده و داروی ضد ویروسی دریافت کنند، همچنین مصرف داروهای رقیق کننده، مصرف ماهی، الکل، ویتامین E و اپیلاسیون چند روز قبل از تزریق مضر است همچنین تزریق ژل در دوران نزدیک به قاعدگی در بانوان مضر بوده و به دلیل ایجاد حساسیت توصیه نمی شود. از جمله اقداماتی که باید قبل از تزریق آن را انجام دهید مصرف ویتامین K ، آرنیکا و آناناس چند روز قبل از تزریق می باشد.

شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق نتیجه ی آن را مشاهده کنید به همین دلیل مدت زمان نیازی برای بهبودی آن لازم نیست البته باید خاطر نشان کرد که میزان و محل تزریق در این امر موثر است.

قیمت تزریق ژل با توجه به نوع و محل تزریق آن، همچنین کلینیک و دستمزد پزشک معالج متفاوت است.

عوارض و خطرات بعد از تزریق

استفاده از آرنیکا و کمپرس یخ برای کاهش کبودی، استفاده از مسکن مانند استامینوفن، انجام ورزش های شدید، ماساژ دادن محل و نواحی اطراف تزریق، استفاده از ضدآفتاب و لوازم آرایشی، مصرف دارو همچنین حمام بعد از تزریق توصیه نمی شود.

تب، تغییر رنگ در محل تزریق نشده و یا بی رنگی در محل تزریق همچنین درد شدید و قرمزی در محل تزریق از عوارض تزریق ژل می باشد در صورت مشاهده این عوارض به پزشک خود مراجعه کنید.

عوارض تزریق در دوران بارداری

پزشکان قبل از انجام تزریق از فرد تست کلاژن گرفته سپس تزریق را انجام می دهند البته این تست برای بانوان باردار ممنوع می باشد. امروزه نمی توان به صورت قطعی گفت که تزریق ژل لب در حاملگی جنین را تهدید نمی کند ولی با این حال مدرک معتبری نیز برای اینکه تزريق ژل در دوران بارداری مضر است یا خیر وجود ندارد بنابراین پیشنهاد می شود به دلیل مواد به کار رفته در ژل و یا مواد موجود در بی حس کننده ها از تزریق آن در دوران بارداری خودداری شود.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.