به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار کشور در گفتگوی تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در مورد آزمون استخدامی پرستاران بیان کرد: با توجه به کمبود مزمن کادر پرستاری طی ۱۰ تا ۲۰ سال اخیر در تیر ماه امسال پس از ۲ سال آزمون برگزار می‌شود و حدود ۹ هزار نفر استخدام خواهند شد.

وی نسبت پرستار به جمعیت را نصف حداقل استاندارد جهانی دانست و افزود: این ۹ هزار نفر، قطره‌ای در دریا هستند اما یک گام رو به جلو می‌باشد تا بتواند خروجی‌های یک سال گذشته را جبران نماید.

دبیرکل خانه پرستار کشور با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به این حوزه خاطرنشان کرد: حداقل تعداد لازم پرستار برای آنکه مردم بتوانند حداقل خدمات پرستاری را دریافت کنند، ۱۰۰ هزار نفر است. این آزمون قدم اول برای جذب پرستار است که‌امید می‌رود موانع استخدام برداشته شود.

شریفی مقدم میانگین پرستار به تخت در کشور را ۸/۱ دانست و اظهار کرد: هیچ موقع به این مقدار نرسیدیم. این مقدار به طور متوسط یک است و این در حالی است که در کشورهای اروپایی به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱۰ تا ۱۱ پرستار وجود دارد در حالیکه در ایران ۶/۱ است و این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت گفته برای دریافت حداقل خدمات پرستاری باید به ازای هر هزار نفر، ۳ پرستار داشته باشیم. اما این امکان‌پذیر نیست چرا که فشار روی پرستاران است و زمانی که کار زیاد باشد، خطا اجتناب‌پذیر است.

وی همچنین یادآور شد: در آزمون تیر ماه ۲۵ هزار نفر برای تمام گروه‌ها شرکت می‌کنند که ۹ هزار نفر آن‌ها متقاضی پرستاری هستند. همچنین نیروهای پرستاری ۸۰ نوروزه که در بیمارستان‌های دولتی مشغول به کار هستند خواستار تغییر وضعیت خود از استخدام موقت به دائم هستند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.