بنا بر این مطالعات، اگر هر کس تنها ۱۱ دقیقه فعالیت روزانه داشته باشد، یک مرگ از هر ۱۰ مرگ زودهنگام، کاسته خواهد شد. ولی بیشتر مردم نمی‌توانند از عهده دست کم ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته که توصیه می‌شود، برآیند. بر این اساس به گفته متخصصان دانشگاه کمبریج، کمی ورزش بهتر از به کلی ورزش نکردن است.

توصیه‌ای ساده برای جلوگیری از مرگ زودهنگام

سرویس بهداشت ملی انگلیس توصیه می‌کند که شخص هر هفته ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت جسمی که ضربان قلب را تندتر می‌کند، انجام دهد یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت سخت و شدید که نفس را به شماره بیاندازد، داشته باشد.

تیم مطالعاتی، صدها مطالعه قبلی درباره فواید فعالیت جسمی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که انجام حتی نصف میزان توصیه شده می‌تواند یک مورد از هر ۲۰ مورد بیماری‌های قلبی و رگ‌ها و تقریبا یک مورد از ۳۰ مورد ابتلا به سرطان جلوگیری کند. نصف میزان توصیه شده برابر است با ۷۵ دقیقه فعالیت در هر هفته – ۱۱ دقیقه هر روز- دوچرخه سواری، پیاده روی تُند، کوه‌نوردی یا تنیس بازی کردن.

دکتر “سورن بریج” که سرپرستی این تحقیقات را به عهده داشته، می‌گوید: باید احساس تحرک کنید، ضربان قلب شما تُندتر خواهد بود ولی لزوما احساس نخواهید کرد که از نفس افتاده‌اید.

طبق این مطالعه همین مقدار فعالیت کافی است که خطر ابتلا به بیماری قلب و سکته مغزی را ۱۷ درصد و ابتلا به سرطان را هفت درصد کاهش دهید.

ورزش منظم چربی بدن و فشار خون را کم می کند و در عین حال در دراز مدت موجب بهتر شدن سلامت جسمانی، خواب و سلامت قلب می‌شود. فواید ورزش ممکن است برای سرطان‌های بخصوصی مانند سرطان سر و گردن، معده و سرطان خون بیشتر از ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان ریه، کبد، مخاط رحم، روده بزرگ و سرطان پستان باشد.

البته همه نمی‌توانند ورزش‌هایی را که سرویس بهداشت ملی انگلیس توصیه می‌کند انجام دهند؛ دو نفر از هر سه نفر می‌گویند مدت ورزش کردن آنها کمتر از ۱۵۰ دقیقه (دو ساعت و نیم) در هفته است (مدت متوسط ورزش) و کمتر از یک نفر از هر ۱۰ نفر می تواند در هفته بیش از ۳۰۰ دقیقه (۵ ساعت) ورزش کند.

به گزارش بی بی سی، دکتر بریج می گوید: اگر شما کسی هستید که ایده ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی ملایم در هفته به نظرتان دلهره‌آور است، می‌توانیم بگوییم که یافته های ما خبر خوبی است. اگر ۷۵ دقیقه در هفته به نظرتان عملی است، می توانید به تدریج مدتش را زیاد کنید تا به اندازه‌ای که توصیه کرده‌ایم برسید.

سرویس بهداشت ملی انگلیس همچنین توصیه می‌کند که بزرگسالان دو نوبت در هفته فعالیت‌هایی که به تقویت عضلات کمک می‌کند، انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

مصرف زیاد این داروها احتمال زوال عقل را افزایش می‌دهد

رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر

۲۷۱ ۲۳۳

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.