مدیک بلاگ
اخبار سلامت

تأخیر سه ماه بیمه‌ها در واریز یارانه داروخانه‌ها/ دولت یارانه دارو را به حساب داروخانه واریز کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی فاطمی نائب رئیس انجمن داروسازان کشور در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو اظهارکرد: اجرای طرح «دارویار» تقریباً با اجرای برنامه نسخه الکترونیک مصادف و قرار شد تعهد سازمان‌های بیمه که به طور معمول 70 درصد بود به 95 درصد برسد.

وی افزود: در حال حاضر بیماران در داروخانه 5 تا 10 درصد هزینه نسخ را پرداخت می‌کنند و 90 تا 95 درصد آن باید توسط سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها پرداخته شود که این پرداخت‌ها در ابتدای اجرای طرح «دارویار» منظم تر بود به ویژه سازمان بیمه سلامت که تعهد ماه قبل خود را بلافاصله تا هشتم ماه پرداخت می‌کرد.

نائب رئیس انجمن داروسازان کشور با انتقاد از اینکه تأخیر بیمه‌ها در پرداختی‌ها بیشتر شده گفت: در حال حاضر بیمه تأمین اجتماعی پرداخت‌ها را با سه ماه تأخیر انجام می‌دهد و بیمه سلامت هم به دو ماه رسیده است.

فاطمی از نارضایتی داروسازان از این وضعیت سخن گفت و افزود: آخرین پرداختی که سازمان بیمه سلامت داشته مربوط به آذرماه و آخرین پرداختی سازمان بیمه تأمین اجتماعی هم مربوط به آبان ماه است و تا الان که در اسفند ماه قرار داریم هنوز پرداخت یارانه صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: ما با رئیس جمهور و وزارت بهداشت نامه نگاری‌های زیادی کردیم اما متأسفانه هنوز پاسخ مشخص و شفافی داده نشده و گفتند به زودی تأمین اعتبار خواهیم کرد.

نائب رئیس انجمن داروسازان کشور با اشاره به اینکه رویه پرداخت‌ها نامنظم و چند قسمتی شده گفت: درخواست ما از دولت این است که همانطور که یارانه نان و سوخت بلافاصله به حساب نانوایی و جایگاه داران سوخت واریز می‌شود، یارانه دارو هم بلافاصله بعد از پرداخت توسط داروخانه به حساب خود داروخانه واریز شود.

فاطمی از تخصیص بودجه ناچیز به حوزه دارو نیز انتقاد کرد و گفت: این کاهش بودجه و اعتبار نسبت به سال قبل نگرانی ما را افزایش داده است.

نائب رئیس انجمن داروسازان کشور تصریح کرد: موسسات پزشکی و ب ویژه داروخانه‌ها با طرح نسخه الکترونیکی همراهی خوبی داشتند اما متأسفانه پرداخت‌ها با تأخیر انجام می‌شود.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

معرفی دکتر پوست و مو در تهران +مشاوره اول رایگان

پزشک
1 سال قبل

واردات مجاز ۴ محصول تراریخته به کشور/ وضعیت کشت این محصولات در ایران

پزشک
1 سال قبل

پرستاران تهرانی از محل «قانون تعرفه‌گذاری» چقدر دریافت کردند؟

پزشک
11 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل