ریزش مو در ۹۰٪ از خانم‌هایی که از این گروه مکمل‌ها استفاده کرده اند، کاهش یافته است

بر طبق تحقیق جدیدی که در مجله آرایش و بهداشت پوست، منتشر شد، ممکن است میزان سلامت موهای شما با مقدار امگا۳ ‌هایی که مصرف می‌کنید، مرتبط باشد.

یک گروه شامل ۸۰ زن سالم که صرفا دارای ریزش موی خفیف با الگوی زنانه بودند(تصویر تنک شدن موها به شکل نعل اسب بود و از تاج سر شروع می‌شد) هر روز بمدت ۶ ماه روغن ماهی، روغن هسته انگور فرنگی سیاه، ویتامین E، ویتامین C و مکمل‌های لیکوپن مصرف کردند. نتیجه این شد که برای ۶۲٪ از خانم‌ها، تراکم موها افزایش یافت و قطر موها به میزان زیادی ضخیم‌تر شد و در ۹۰٪ از خانم‌ها، ریزش مو بطور کلی کاهش یافت. (گروه کنترل اصلا از مکمل استفاده نکردند و به چنین نتایجی نرسیدند). با توجه به این مطالعه، ۹۲٪ از خانم‌هایی که از این مکمل‌ها استفاده می‌کردند، از نتیجه کار خوشحال بودند.

 

اگرچه ریزش موی زنان معمولا بخاطر عوامل ارثی، التهابی و هورمونی است، محققان معتقدند که اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های موجود در مکمل‌ها احتمالا به سلامت رگ‌های خونی، غشای سلولی، رشد سلول و فعالیت‌های ضد التهابی در داخل و اطراف فولیکول‌های مو کمک می‌کنند.

بسیاری از ویتامین‌هایی که ادعا می‌کنند باعث تقویت موهای شما می‌شوند، تنها در صورتی موثرند که شما دچار کمبود مواد مغذی ضروری باشید اما برای اینکه از این دسته مکمل‌ها سود ببرید، لازم نیست که حتما دچار کمبود جدی مواد مغذی باشید زیرا هیچ یک از زنانی که در این تحقیق حضور داشتند، دارای کمبودهای تغذیه‌ای نبودند.

اگر علاقمندید که این مکمل‌ها را امتحان کنید، حتما اول با پزشکتان مشورت کنید(روغن هسته انگور سیاه می‌تواند در افرادی که فشار خون پایین دارند، باعث افت بیشتر فشار خون شود و همچنین می‌تواند سرعت لخته شدن خون را کاهش دهد).

در زیر مکمل‌ها و دوز مصرفی آنها در خانم‌های حاضر در این مطالعه آمده است:

  • روغن ماهی: ۴۶۰ میلی گرم
  • روغن هسته انگور سیاه: ۴۶۰ میلی گرم
  • ویتامین ای: ۵ میلی گرم
  • ویتامین سی: ۳۰ میلی گرم
  • لیکوپن: ۱ میلی گرم

اگر بعضی از مکمل‌ها را فقط در دوزهای بیشتر پیدا کردید، نگران نباشید(بخصوص لیکوپن و ویتامین E که تقریبا همیشه در دوزهای بیشتر از این مطالعه بفروش می‌رسند). کمی ویتامین اضافه به شما آسیبی نمی‌رساند. همچنین به یاد داشته باشید که مانند هر درمان ریزش مو، برای حفظ نتایج باید مصرف این مکمل‌ها را دامه دهید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.