مدیک بلاگ
سلامت

با این غذاها حسابی باهوش شوید

رضا سهرابی توجه به وعده صبحانه را بسیار مهم دانست و افزود: صبحانه خوردن، همانند تمام روزهای سال، اثر قابل ملاحظه‌ای بر روی حافظه و فراگیری دارد. گنجاندن کربوهیدارت های پیچیده نظیر نان و غلات به ویژه انواع سبوس دار آنها در وعده صبحانه موجب آزادسازی تدریجی قند خون و ثبات نسبی آن در طول روز می‌شود و کارایی سامانه حافظه‌ای را ارتقاء می‌دهد.

سهرابی ادامه داد: میوه‌جات و سبزیجات به لحاظ دارا بودن درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌های ضروری برای عملکرد مغزی، بسیار مفید هستند.

وی با اشاره به مصرف قهوه و نسکافه در دوران امتحان‌ها توصیه کرد: یکی از روش‌هایی که بیشتر افراد در ایام امتحان‌ها برای افزایش سطح هوشیاری به آن روی می‌آورند مصرف قهوه و مواد حاوی کافیین است. این افراد باید توجه داشته باشند که گرچه مصرف این مواد در کوتاه مدت سطح هوشیاری را بیشتر و خواب آلودگی را کم‌تر می‌کند. اما مصرف مدوام و دراز مدت کافئین اثر معکوسی دارد،یعنی بعد از مدتی نه تنها از اضطراب و استرس فرد کم نمی‌کند که باعث افزایش تحریک‌پذیری می‌شود و به مرور از میزان تمرکز فرد می‌کاهد.

وی تاکیدکرد: تغذیه متعادل و متنوع شامل همه گروه‌ها شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه‌هاست که سبب کاهش استرس در دوران امتحان‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

271 35

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

ترفندهای ساده برای آب کردن چربی دور شکم

پزشک
12 ماه قبل

ماهی های قرمز ناقل بیماری هستند

پزشک
1 سال قبل

اهمیت کربن فعال برای سلامت پوست

پزشک
2 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل