مرد ۴۰ ساله هلندی که ۱۲ سال قبل در حادثه تصادف با موتورسیکلت در چین فلج شده بود، اکنون به لطف ایمپلنت مغزی و تلاش محققان سوئیسی، می‌تواند روی پاهای خود بایستد و راه برود.

«گِرت-یان اسکام» در سال ۲۰۱۱ حین رانندگی با موتورسیکلت دچار حادثه شد. وی به مدت ۱۲ سال توانایی راه رفتن نداشت. اکنون تراشه الکترونیکی که در مغز وی کاشته شده است دوباره قدرت راه رفتن را به وی بازگردانده است. ایمپلنت مغزی، افکار او را به پاهایش منتقل می‌کند. این انتقال به صورت بی‌سیم انجام می‌شود.

ایمپلنت مغزی و راه رفتن مردی که فلج شده بود

فناوری ایمپلنت مغزی هر روز در حال توسعه است و حالا محققان این حوزه توانسته‌اند با کمک تراشه مغزی، قدرت راه رفتن را به پاهای یک مرد معلول بعد از ۱۲ سال بازگردانند. یک موسسه خیریه کمک به آسیب‌دیدگان نخاعی در بریتانیا این فناوری را بسیار امیدوارکننده می‌داند.

این مرد ۴۰ ساله می‌گوید بعد از ایستادن و راه رفتن، احساس بچه کوچکی را دارد که تازه راه افتاده است.

ایمپلنت می‌تواند مغز و نخاع را دوباره به یکدیگر متصل کند. نتیجه این اتفاق آن است که فردی که همچون این مرد ۴۰ ساله هلندی قدرت راه رفتن پیدا کند. محققان سوئیسی که این فناوری را توسعه داده‌اند، آن را به عنوان «پل دیجیتالی» بین مغز و نخاع بیمار توصیف می‌کنند که نواحی آسیب دیده بدن او را دور می‌زند.

این مرد هلندی حدود یک سال است از این ایمپلنت استفاده می‌کند و بدون هیچ نشانه‌ای از قطع شدن اتصال، مسیرها را طی می‌کند. نتیجه این مطالعه و دستاورد این فناوری در مجله Nature منتشر شده است.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.