مدیک بلاگ
سبک زندگی

ایجاد کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین

صابر جباری فاروجی از تشکیل کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط جنین عمدی در کانون جوانان جمعیت خبر داد و گفت: اداره جوانان جمعیت رئیس کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط جنین عمدی بر خلاف تصور عموم عامل اصلی است. بر اساس نتایج آخرین تحقیقات، سقط جنین مشکل اقتصادی نیست. سه دلیل اصلی سقط جنین اول نخواستن بچه، بعد مسائل اقتصادی و در آخر بارداری نابهنگام است و دبیر این کارگروه مدیرکل سلامت مادر است.

وی افزود: این کارگروه برای حفظ سلامت مادران ایرانی و پیشگیری از قتل جنین فعالیت می‌کند و مقابله با سقط عمدی جنین در مراکز نظام سلامت و مطب پزشکان و ماماها از جمله برنامه‌های این کارگروه است.

جباری گفت: باید در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از سقط عمدی به خانواده‌ها بیشتر اهتمام شود.
وی افزود: ۶۰ درصد سقط عمدی جنین با توافق پدر و مادر است و باید در زمینه فرهنگ

با ایجاد کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در قرارگاه جوانی جمعیت با سقط عمدی جنین در مراکز نظام سلامت و مطب پزشکان و ماماها مقابله می‌شود سازی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها نه فقط مادران بیشتر تلاش شود.

مدیر اداره جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه‌ی پیشگیری از سقط عمدی جنین با تشکل‌های مردم نهاد همکاری می‌کند.

وی افزود: صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و تریبون نمازهای جمعه به منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در زمینه ممنوعیت سقط جنین به ویژه از نظر مذهبی و قانونی باید به وظایف خود عمل کنند.

جباری

وزارت بهداشت با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه‌ی پیشگیری از سقط عمدی جنین با تشکل‌های مردم نهاد همکاری می‌کند گفت: اطلاع رسانی در زمینه عوارض خطر آمیز سقط عمدی جنین برای مادران در قالب‌های مختلف از جمله یک کتابچه راهنما تهیه شده و به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتابچه راهنما به عنوان راهنمای مادران پس از اطلاع از بارداری است، گفت: از آنجا که تصمیم‌گیری برای سقط عمدی جنین در التهاب روحی و عاطفی اتخاذ می‌شود، مطالعه این کتاب و تصمیم گیری آگاهانه در این زمینه در پیشگیری از سقط عمدی جنین مؤثر خواهد بود.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

شنا با لنز چشمی شنا ممنوع!

پزشک
9 ماه قبل

آیا طرح پزشک خانواده نیز مانند دارویار در میانه‌ی راه

پزشک
9 ماه قبل

داروی جدید بوپره‌نورفین در کنار متادون برای ترک اعتیاد تجویز می‌شود

پزشک
10 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل