مدیک بلاگ
سبک زندگی

امکان تعطیلی مجدد به دلیل گرما باز هم وجود دارد

سالم‌خبر: سخنگوی وزارت بهداشت و درمان گفت: امکان تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما وجود دارد، اگر دمای هوا از دامنه مشخصی بالاتر برود، باز هم پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد بود.

پدرام پاک آیین همچنین افزود: به همه مراکز درمانی به رغم تعطیلی این سه روز برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران گرما زده آماده باش دادیم.

وی گفت: در دو تا سه هفته امکان تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما وجود دارد، اگر دمای هوا از دامنه مشخصی بالاتر برود، باز هم پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد بود گذشته افزایش ۱۰ درصدی مراجعه بیماران قلبی و  فشار خون را شاهد بودیم که بی ارتباط  با افزایش دمای هوا  نبود؛ وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی را به هیأت دولت داد و دولت هم این تعطیلی را تصویب کرد.

پاک آیین، افزود: این تعطیلی اقدامی پیشگیرانه است زیرا تاثیر افزایش دما بر سلامت مردم به خصوص سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری‌های

در دو تا سه هفته گذشته افزایش ۱۰ درصدی مراجعه بیماران قلبی و  فشار خون را شاهد بودیم که بی ارتباط  با افزایش دمای هوا  نبود؛ وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی را به هیأت دولت داد و دولت هم این تعطیلی را تصویب کرد زمینه ای و مادران باردار می تواند مخاطره آمیز باشد.

وی اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی این بود که افزایش دما خواهیم داشت و جمع بندی ما در وزارت بهداشت این بود که با تعطیلی می توان از افزایش گرمازدگی و آسیب به سلامت مردم جلوگیری کرد. بدیهی است اگر دمای هوا از حد مشخصی بالاتر رود، اصلی ترین راهکار حفظ سلامت مردم این است که تعطیلی داشته باشیم.

وی

اگرچه سخنگوی وزارت بهداشت افزایش گرمازدگی و اسیب به سلامت مردم را ز دلایل تعطیلی‌ها اعلام می‌کند اما این سوال نیز مطرح است که موج گرما به طور فزاینده‌ای در برخی استان‌های جنوبی کشور از مدت‌ها پیش آغاز و آمار مراجعات مردم به بیمارستان‌ها افزایش یافته بود حال چگونه است که با بالا رفتن دما در پایتخت وزارت بهداشت برای چنین پیشنهادی پا پیش گذاشته است؟ در پاسخ به این سوال که آیا امکان تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما وجود دارد؟ گفت: بله اگر دمای هوا از دامنه مشخصی بالاتر رود؛ به طوری که برای سلامت مردم مخاطره آمیز باشد، باز هم پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد بود. به همه مراکز درمانی به رغم تعطیلی این سه روز برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران گرما زده آماده باش دادیم./ایرنا
سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

ترفند نگهداری از لیمو ترش برای طولانی مدت

پزشک
4 ماه قبل

طرز کاشت خرمالو در گلدان و باغچه

پزشک
1 سال قبل

خودداری رئیس نظام پزشکی از حضور در جلسه شورای عالی بیمه سلامت

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل