به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت بیان داشت: امروز دیگر از برنامه صحبت نمی‌کنیم، بلکه از کارنامه حرف می‌زنیم. وزارت بهداشت دانشگاه هوش مصنوعی را راه اندازی کرده و به دنبال استفاده از روش‌های درمانی جدید است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به حوزه سلامت تعلق دارد، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به اقرار سازمان بهداشت جهانی، با همت دانشمندان فرهیخته خود در تمامی شاخص‌های سلامت در منطقه غرب آسیا سرآمد است.

جهش و ارتقای همه شاخص‌های سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادغام بهداشت، درمان و آموزش را یک جهش در ارتقای همه شاخص‌های سلامت عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در حوزه آموزش و پژوهش شاهد رشد کمی و کیفی چشمگیری هستیم.

عین اللهی امید به زندگی، کاهش مرگ و میر موالید، توسعه مراقبت‌های بهداشتی، کاهش بیماری‌های واگیر و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت و بهداشت در اقصی نقاط کشور را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت عنوان کرد.

خودکفایی در حوزه سلامت

وی با تاکید بر اینکه به خودکفایی در حوزه سلامت دست یافته‌ایم، گفت: امروز رده‌های تخصصی سلامت، در سطوح پی اچ دی و فوق تخصصی، دانشمندان و فرهیختگان بسیاری تربیت شده که در تمام ارکان و بخش های سلامت حضوری موثر دارند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فعالیت ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی، ۶۹ پژوهشکده، ۴۰ آزمایشگاه تخصصی و ۲۵ شبکه تحقیقاتی در حوزه سلامت در سراسر کشور فعالیت می کنند.

عین اللهی بهبود رتبه علمی از ۱۶ به ۱۵ را از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و هدف از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی را تمرکز بیشتر بر علم نافع و محصولات دانش محور دانست.

وی با بیان اینکه ۳۱ هزار مقاله در دانشگاه‌های علوم پزشکی تولید شده است، خاطرنشان کرد: میانگین سرعت رشد پژوهش و تولید علم در کشور ۷.۴۲ و این میانگین در علوم پزشکی ۸.۲۳ است.

رشد ۳۳ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت برای توجه بیشتر به محصولات و شرکت های دانش بنیان اشاره و تاکید کرد: رشد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ۳۳ درصد رشد رسیده است.

عین الهی با تاکید بر اینکه ما امروز دیگر از برنامه صحبت نمی‌کنیم، بلکه از کارنامه حرف می زنیم، گفت: وزارت بهداشت دانشگاه هوش مصنوعی را راه اندازی کرده و به دنبال استفاده از روش‌های درمانی جدید همچون سلول درمانی، ژن تراپی و راه اندازه کمیته علمی سرطان است.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.