مدیک بلاگ
طب سنتی

آیا گیاهان دارویی موثر هستند؟

امروزه، استفاده از داروی گیاهی مد نظر قرار گرفته است. بسیاری از افراد بر این باور هستند در یک قرن اخیر، رویکرد یک طرفه بشر به استفاده از داروهای شیمیایی باعث شده است بسیاری از بیماری ها بدون درمان باقی بمانند و حتی به سلامتی آسیب های جدی وارد شود. بدن بشر به گونه ای طراحی شده است که باید برای درمان بیماری هایش از داروهای گیاهی و شیمیایی به صورت همزمان استفاده کند و هیچ یک را نمی توان بر دیگری ارجح دانست. با این رویکرد امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به سمت استفاده از داروی گیاهی متمایل شده اند و می توان این مسئله را پیشرفت بزرگی در زندگی بشر دانست.

میزان اثربخشی گیاهانی دارویی

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان خرید داروی گیاهی پرسیده می شود در این باره است که میزان اثربخشی این گیاهان چقدر است. بهتر است بدانید گیاهان دارویی اثربخشی بالایی دارند و مطالعات نشان داده اند از گیاهان دارویی می توان برای درمان بیماری های حاد مانند سرطان و یا دیابت استفاده کرد. اما در اینجا نکته بسیار مهمی وجود دارد که مصرف کنندگان گیاهان دارویی باید از آن اطلاع داشته باشند. مدت زمانی که طول می کشد تا گیاهان دارویی بر بدن اثر بگذارند در مقایسه با داروهای شیمیایی بسیار بیشتر است. همین امر سبب شده است بسیاری از افراد تصور کنند این گیاهان برای درمان بیماری ها مناسب نیستند.

معرفی گیاهان دارویی پرمصرف

برخی از گیاهان دارویی موجود هستند که سالیان زیادی است مورد استفاده قرار می گیرند و در سراسر دنیا به شهرت زیادی رسیده اند. این گیاهان به شرح زیر هستند:

آیا داروی گیاهی به معنای بی خطر است؟

بسیاری از افراد زمانی که نام داروی گیاهی را می شنوند احساس می کنند گیاهان دارویی کاملا بی خطر هستند و می توانند آنها را مصرف کنند. بهتر است بدانید داروهای گیاهی مانند داروهای شیمیایی باید با شناخت کامل بدن مصرف شوند و تمامی مشکلات از جمله ابتلا به فشار خون بالا و یا دیابت باید مد نظر قرار گیرند. در غیر اینصورت، داروی گیاهی نیز می تواند به بدن آسیب رسان باشد.

نکات مهم در مصرف گیاهان دارویی

اگر می خواهید از داروی گیاهی برای ارتقا سلامتی خود استفاده نمایید، بهتر است به نکات مهمی توجه داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

آیا گیاهان دارویی دارای عواض جانبی هستند؟

بروز عواض جانبی بخش جدایی ناپذیری از داروهای شیمیایی و گیاهی است. بروز حساسیت از رایج ترین عوارضی هستند که در اثر استفاده از گیاهان دارویی رخ می دهند. این حساسیت ها می توانند شامل واکنش های پوستی و یا مشکلات تنفسی باشند. پزشکان همواره هشدار می دهند در صورت بروز حساسیت سریعا مصرف داروی گیاهی را قطع کنید و به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

آیا گیاهان دارویی دارای مجوزهای بهداشتی هستند؟

تمامی گیاهان دارویی که در داروخانه ها به فروش می رسند دارای مجوزهای رسمی از سازمان بهداشت هستند. در نتیجه، خریداران می توانند بدون نگرانی این مکمل ها را سفارش دهند و از آنها برای ارتقا سلامتی استفاده نمایند.

برای خرید داروی گیاهی به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم به ویژگی های گیاهان دارویی اشاره کنیم. به طور کلی، داروی گیاهی می تواند به ارتقا سلامتی کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. اما در زمان مصرف گیاهان دارویی باید سابقه پزشکی و تداخلات دارویی مد نظر قرار گیرند.

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای خرید مکمل داروی گیاهی هستید، می توانید به داروخانه آنلاین مراجعه کنید. کارشناسانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند به شما کمک می کنند با توجه به شرایط بدنی خود بهترین مکمل را سفارش دهید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

خواص شگفت انگیز روغن سیاه‌دانه

پزشک
8 ماه قبل

بهترین زمان خواب از دیدگاه طب سنتی

پزشک
3 ماه قبل

شکر تیغال مرحمی بر التهابات ریوی

پزشک
12 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل