مدیک بلاگ
سلامت

آیا دود قلیان از طریق آب فیلتر میشود؟

قلیان شامل یک لوله آب است. قسمت های اصلی آن شامل سرقلیان ، کاسه آب، لوله و شلنگ می باشد. تنباکویی که در قلیان استفاده می شود اغلب طعم دار می شود. وقتی کسی از قلیان استفاده می کند، تنباکو را با زغال گرم می کنند. زغال سنگ تنباکو را می سوزاند و دود تنباکو به داخل کاسه آب کشیده می شود. فرد برای تنفس از یک دهانه استفاده می کند. دود از آب و یک لوله لاستیکی که به دهانه ختم می شود عبور می کند.

سمی بودن تنباکو در پیپ قلیان کمتر از سیگار نیست. آب موجود در قلیان دود را خنک می کند، اما سموم موجود در دود را از بین نمی برد. مصرف کنندگان قلیان ممکن است بیشتر از سیگاری ها دود تنباکو را تنفس کنند. به این دلیل که یک جلسه قلیان کشیدن می تواند یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

خطرات قلیان کشیدن

دود قلیان دارای سطوح بالایی از مواد شیمیایی مضر شامل قطران، مونوکسید کربن، فلزات سنگین و مواد شیمیایی سرطان زا است. در واقع، مصرف کنندگان قلیان بیشتر از سیگاری ها در معرض مونوکسید کربن و دود هستند.

مانند سیگار کشیدن، کشیدن قلیان نیز با موارد زیر مرتبط است:

استفاده از پیپ آلوده یا شریک کردن پیپ با سایر افراد سیگاری خطرناک است. این می تواند شانس شما را برای ابتلا به بیماری هایی مانندلیست زیر افزایش دهد:

قلیان های الکترونیکی جدیدتر و مانند دستگاه های بخارپز هستند. آنها از یک باتری برای گرم کردن مایع به بخار استفاده می کنند که کاربران آن را تنفس می کنند. این مایع می تواند با یا بدون نیکوتین و طعم دهنده باشد. تحقیقات در مورد اثرات سلامتی قلیان های الکترونیکی هنوز زود است. اما استفاده از دستگاه هایی از جمله قلیان های الکترونیکی برای اکثر افراد بی خطر نیست و استفاده از تنباکو به هر شکلی برای کسی بی خطر نیست.

آیا دود قلیان از طریق آب فیلتر می شود؟

آب موجود در قلیان دود را خنک می کند، اما سموم موجود در دود را از بین نمی برد. مصرف کنندگان قلیان ممکن است بیشتر از سیگاری ها دود تنباکو را تنفس کنند.

چرا در قلیان از آب استفاده می شود؟

افسانه دیگر این است که آب داخل قلیان مواد مضر موجود در دود تنباکو را فیلتر می کند. در واقع، آب دود تنباکوی قلیان را خنک می‌کند، به طوری که احساس سختی کمتری به آن می‌کند و باعث تنفس عمیق‌تر و ماندگاری طولانی‌تر نفس‌های مملو از تنباکو می‌شود و آسیب را افزایش می‌دهد.

آیا در قلیان باکتری وجود دارد؟

تنباکوهای قلیان بر اساس برند خاص و طعم انتخابی مصرف‌کننده تأثیر متفاوتی دارد. یک مطالعه چندین گروه از باکتری ها (در سطح جنس) را نشان داد که می توانند حاوی پاتوژن های انسانی باشند: سودوموناس، باسیلوس، اسفنگوموناس و متیلوباکتریوم.

آیا می توان از قلیان هپاتیت گرفت؟

خطر بالای بیماری‌های عفونی احتمالی مانند سل، هپاتیت C که از طریق شلنگ های رایج مورد استفاده در قلیان‌ها منتقل می‌شود، همیشه وجود دارد، زیرا مرتباً تمیز نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

هشدار جدی درباره استفاده از اشک‌ مصنوعی

۲۳۳۲۳۶

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

اگر این علائم را دارید، دچار کمبود زینک شده‌اید/ خوراکی‌های

پزشک
1 سال قبل

روان‌گسیختگی، شیزوفرنی یا اسکیزوفرنی چیست؟

پزشک
1 سال قبل

گرانی درمان روی دوش مردم

پزشک
12 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل