مدیک بلاگ
سلامت

۷۲ پایگاه اورژانس در سراسر کشور افتتاح شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، این پایگاه ها در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گلستان، البرز، زابل، اسفراین، سمنان، ارومیه، مشهد، تبریز، لار، سراب، اردبیل، کاشان، ساوه، جیرفت، اراک، مازندران، نیشابور، ایلام، گناباد و زاهدان افتتاح شد.

این پایگاه ها با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با تاکید بر مناطق کمتر برخوردار ساخته شده است.

در این مراسم علاوه بر ۴۲ پایگاه جاده ای اورژانس، ۲۶ پایگاه شهری اورژانس، ۱ پایگاه اورژانس بانوان، ۳ پایگاه هوایی اورژانس همچنین ۳ پایگاه موتورلانس، ۲ پد بالگرد اورژانس هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز افتتاح شد.

در این مراسم همچنین در ارتباط زنده تصویری از ارومیه، گزارشی از آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی ارائه شد.

ارسال محموله چادرهای وزارت بهداشت به مناطق زلزله زده خوی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارسال محموله چادرهای اقامتی به مناطق زلزله‌زده خوی از طرف وزارت بهداشت خبر داد.

بهروز رحیمی با بیان اینکه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، هشتم بهمن‌ماه، شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند، گفت: رسیدگی به مصدومان زلزله خوی با دستور وزیر بهداشت، درمان وآموزش و بسیج همه امکانات از همان ساعات ابتدایی انجام شده است.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه اقدامات بهداشتی و درمانی لازم برای مردم منطقه زلزله‌زده خوی توسط وزارت بهداشت از ساعات اولیه زلزله تاکنون در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین خدمات درمانی مطلوبی را به‌سرعت به مصدومان زلزله خوی ارائه کنیم.

رحیمی از ادامه آمادگی مراکز درمانی آذربایجان غربی و شرقی، کادر بهداشتی، درمانی و اورژانس برای ارائه خدمت به مردم منطق و مصدومان خبر داد و افزود: بخشی از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی منطقه نیز دچار خساراتی شده‌اند که میزان آن در دست ارزیابی است.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: در راستای رفع کمبود امکانات اقامتی در منطقه، محموله چادرهای وزارت بهداشت هم روز گذشته وارد شهر خوی شد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

چند توصیه برای کاهش افسردگی زمستانی

پزشک
1 سال قبل

جزئیات استخدام ۹ هزار پرستار جدید در وزارت بهداشت

پزشک
10 ماه قبل

طرح های هوشمندسازی مدیریت زباله از اتاقی به اتاق دیگر

پزشک
7 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل