به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو در خصوص نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی به رئیس جمهور بیان کرد: در ابتدای دولت حذف ارز 4200 مطرح شد که در ابتدا مورد قبول مجلس واقع نشد. در بودجه 1401 مدیریت این ارز مطرح شد که مجلس به شرطی مجوز داد که قیمتها نسبت به شهریور سال گذشته افزایش نداشته باشد. حذف این ارز در کل کالاهای اساسی به ویژه بخش دارو تسری یافت.

وی ضمن گلایه از تیم اقتصادی دولت برای نداشتن برنامه و اشراف مناسب بیان کرد: تیم اقتصادی دولت در ریل خود قرار نمی‌گیرد و بعضا اطلاعات غلط به رئیس جمهور می‌دهند. در موضوع دارو، تیم اقتصادی به هیچ وجه به افزایش قیمت توجهی ندارد. در مرحله اول بدون آنکه بدهی‌ها به بیمه‌ها پرداخت شود، ارز نیمایی از داروها حذف می‌شود. همچنین سال گذشته در مورد تامین تجهیزات، نه تنها ارز نیمایی تخصیص پیدا نکرد بلکه دولت نسبت به اهمیت آن بی توجهی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اذعان کرد: اگر دولت با همین روند پیش رود، مردم در سال جدید با بحرانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مواجه می‌شوند که در عملهای جراحی و بستریها نیز تسری خواهد یافت. متاسفانه هنوز دولت به درک درستی از نامگذاری سال نرسیده است. تیم اقتصادی دولت باید به اهمیت موضوع دارو و تجهیزات پزشکی اولویت بدهد. در غیر این صورت در چاه گرفتار خواهیم شد.

اسحاقی در رادیو گفت و گو با ابراز تاسف از دیده نشدن تجهیزات پزشکی در لایحه بودجه سال 1402 اظهار کرد: در کمیسیون بهداشت، مقرر شد که به مذاکرات مجلس اشاره کرده تا این کار انجام شود. تیم اقتصادی کشور سر در گم است و نسبت به مسائلی دغدغه دارند که مستقیما با معیشت مردم در ارتباط نیست. اگر رویه این تیم در خصوص گوشت دام سبک و سنگین نیز پیش رود با بحران و حتی کمبود مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: قیمتهای بالا روی هزینه‌های درمان و جراحی تاثیرگذار خواهند بود و بیمه‌ها نیز نقشی را ایفا نخواهند کرد و گرانی آن روی دوش مردم خواهد بود.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مقرر شده اگر مذاکرات مجلس در لایحه بودجه به قانون تبدیل نشود، قطعا استفساریه خواهیم گذاشت و اگر این اتفاق رخ ندهد با یک تورم شدید در حوزه درمان مواجه خواهیم شد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.